//
کدخبر: ۲۱۴۹۸۲ //

ظریف: در حمله حوثی‌ها به آرامکو حتی یک نفر کشته نشد

وزیر امورخارجه کشورمان بار دیگر با تاکید بر اینکه ایران هیچ نقشی در حمله به تاسیسات نفتی عربستان نداشته است، گفت: در حمله حوثی‌ها به پالایشگاه سعودی حتی یک نفر هم کشته نشده است.

ظریف: در حمله حوثی‌ها به آرامکو حتی یک نفر کشته نشد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگو با شبکه سی‌جی‌تی‌ان بار دیگر ادعای مقامات آمریکایی و سعودی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان را رد کرد.

ظریف در بخش‌هایی از این مصاحبه که متن کامل آن تاکنون منتشر نشده است، با تاکید بر اینکه آمریکا اتهاماتی بی‌اساس مطرح می‌کند، اظهار داشت: جالب است که آمریکایی‌ها حمله به یک پالایشگاه را در حالی غیر قابل قبول می‌خوانند که خود به حمله به غیرنظامیان، حمله به زنان، حمله علیه کودکان و سالمندان کمک می‌کنند. ما بسیار شفاف گفته‌ایم که هیچ ارتباطی با این حمله (به آرامکو) نداریم و حوثی‌ها نیز از خود دفاع کرده‌اند.

وی ادامه داد: دست کم شما می‌توانید به آنها این حق را بدهید که به جای تلافی کردن علیه یک مدرسه، علیه یک بیمارستان آن‌طور که سعودی‌ها در یمن انجام می‌دهند، آنها تنها به یک پالایشگاه حمله کرده‌اند.

وزیر امورخارجه  کشورمان خاطر نشان کرد: در نتیجه جنگ بمباران‌های سعودی (علیه یمن) صد هزار یمنی کشته شده‌اند. 203 میلیون نفر از مردم یمن از وبا رنج می‌برند. 60 تا 70 درصد یمنی‌ها دچار سوءتغذیه هستند. اکنون آنها یک پالایشگاه را هدف قرار دادند و حتی یک نفر هم کشته نشد. آیا این، فاجعه بزرگ‌تر است؟

ظریف تصریح کرد: اینکه افراد زیادی را در طول چهار سال و نیم به کشتن دهید، فاجعه بزرگ‌تری نیست؟ جنگی که به انتخاب آغاز شد. جنگی که می‌توانست یک هفته پس از شروع آن خاتمه یابد اما سعودی‌ها بر این باور بودند که با کمک آمریکا می‌توانند طی چهار هفته در این جنگ پیروز شوند. اکنون چهار سال‌ونیم گذشته، صد هزار تلفات داشته و اکنون آنها همچنان (سعودها) در باتلاقی گیر افتاده‌اند که خودشان ایجاد کردند.

به گزارش ایسنا، شنبه گذشته حوثی‌های یمن حمله گسترده‌ای را علیه تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان انجام دادند که در نتیجه آن تولید نیمی از نفت این کشور متوقف شده است. حوثی‌ها پس از انجام این عملیات پهپادی به‌طور رسمی و صریح مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند.

مقامات آمریکایی و سعودی در هفته گذشته به‌طور مرتب این ادعای بی‌اساس را مطرح کرده‌اند که ایران پشت حمله به تاسیسات آرامکو قرار داشته است.

 وزیر امورخارجه کشورمان پیشتر این ادعاهای آمریکایی‌ها علیه کشورمان را ناشی از شکست واشنگتن در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفته بود که طرح  اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی و مقصر دانستن ایران  به فاجعه یمن خاتمه نمی‌دهد.

ظریف همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان