//
کدخبر: ۲۰۷۹۶۰ //

روایت ظریف از توان دفاعی ایران

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کشورهایی در منطقه داریم که چندین برابر ما برای خرید تسهیلات هزینه می‌کنند، اما همه آنها می‌دانند که این سلاح‌ها در روز مبادا به هیچ کارشان نمی‌آید.

روایت ظریف از توان دفاعی ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم نروژ با اشاره به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران و اتکاء ایران در این زمینه به توان و دانش متخصصان داخل کشور، تصریح کرد: کشورهایی در منطقه داریم که چندین برابر ما برای تسهیلات هزینه می‌کنند. چندین برابر ما برای خرید سلاح‌های پیشرفته سرمایه گذاری می‌کنند، اما همه آنها می‌دانند که این سلاح‌ها در روز مبادا به هیچ کارشان نمی‌آید؛ خود غربی‌ها هم این را می‌دانند.

وی ادامه داد: وقتی غربی‌ها با ما در مورد سلاح‌های ایران صحبت می‌کنند به آنها می‌گوییم که چرا درباره سلاح‌های دیگر کشورها در منطقه صحبت نمی‌کنید. آنها می‌گویند به خاطر اینکه آنها حتی نمی‌توانند از این سلاح‌هایی که خریداری کرده‌اند استفاده کنند، ولی شما دارید سلاح‌های مورد نیازتان را خودتان تهیه می‌کنید.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه این یک سختی شیرین است، ادامه داد: وقتی که ما با آنها (غربی‌ها) صحبت می‌کنیم نمی‌گویند که وقتی ما از شما یک هفته حمایت نکنیم شما مجبور خواهید بود به زبان عربی صحبت کنید ولی آنها به کسان دیگر در منطقه می‌گویند که اگر ما یک هفته از شما حمایت نکنیم شما به زبان فارسی صحبت خواهید کرد.

ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایرانی‌ها در چند وقت پیش که وارد حریم هوایی ایران شده بود، تصریح کرد: پهپاد پیشرفته آمریکایی را نه با S300 بلکه با سلاح ایرانی زدیم. برای اینکه بدانند ما برای دفاع از خود به کسی وابسته نمی‌شویم.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از آب و خاک ایران در اختیار دیگران قرار گیرد و توان لازم را در این زمینه نیز داریم.

ظریف همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به برخی از تبلیغات منفی علیه کنوانسیون حقوقی دریای خزر و اظهاراتی که در این زمینه مطرح می‌شود، گفت: تا زمانی که زنده هستم و مسئولیت دارم اجازه نمی‌دهم ذره‌ای از آب خزر را که حق ماست از ما بگیرند. نه مقام بالاتر از من و نه مردم ایران چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان