//
کدخبر: ۲۰۷۶۷۶ //

پزشکیان: ایران از توسعه مبادلات با کره شمالی استقبال می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با کره شمالی استقبال می‌کند.

پزشکیان: ایران از توسعه مبادلات با کره شمالی استقبال می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

«مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نایب رئیس مجلس اعلای خلق کره سرمایه گذاری‌های مشترک در بخش اقتصادی و تجاری دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با کره شمالی استقبال می کند.

وی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا را به صورت مستقیم متوجه مردم دو کشور دانست و تصریح کرد: دو کشور دارای دشمنی مشترک هستند و لازم است از طریق توسعه روابط فی‌مابین، تحریم‌ها و فشارهای موجود خنثی شود.

پزشکیان تقویت و تعمیق همکاری‌های دو کشور در عرصه های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی را مهم خواند و یادآور شد: باید تعاملات و تبادل نظر جدی برای افزایش مراودات و مناسبات دو کشور صورت گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: مهمترین ابزار آمریکا علیه ایران و کره شمالی استفاده از تحریم‌های همه جانبه به ویژه اقتصادی است ولی تاکنون نتوانسته است در اراده دو کشور خللی وارد کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، آمریکا را طرف قابل اعتمادی ندانست و ابراز داشت: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران تاکنون توانسته اند به عنوان دو کشور مستقل در برابر آمریکا بایستند و برای استقلال خود مبارزه کنند.

«پاک چول مین» نایب رئیس مجلس کره شمالی هم در این دیدار، موفقیت‌های دولت و مردم ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا در خور تشویق عنوان کرد و گفت:‌ دو کشور همواره از روابط خوب و دوستانه‌ای در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده اند.

وی روابط دو کشور را قابل ملاحظه خواند و عنوان داشت: تعامل و همکاری‌های همه جانبه گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور، موجب تقویت مناسبات فیمابین به ویژه در امور پارلمانی می‌شود.

نائب رئیس مجلس اعلا خلق کره شمالی از مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری رسمی به پیونگ یانگ دعوت کرد.

پاک چول مین در روزهای اخیر با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان