//
کدخبر: ۲۰۵۲۰۷ //

درآمدزایی چشمگیر کره‌شمالی از حملات سایبری

براساس یک گزارش محرمانه از سازمان ملل،‌ کره‌شمالی با استفاده از حملات سایبری "گسترده و به شدت پیچیده" برای سرقت از بانک‌ها و تبادل‌های ارز-رمزها حدود دو میلیارد دلار برای "تسلیحات برنامه‌های کشتار جمعی" درآمد به دست آورده است.


درآمدزایی چشمگیر کره‌شمالی از حملات سایبری
به گزارش فرتاک نیوز،

در این گزارش محرمانه که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، کارشناسان مستقل خطاب به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت تاکید کرده‌اند: پیونگ‌یانگ همچنین به ارتقای برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه می‌دهد، گرچه به پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما یا آزمایش هسته‌ای مبادرت نکرده است.

هیات کره‌شمالی در سازمان ملل متحد درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است. این گزارش محرمانه که بررسی وضعیت کره‌شمالی طی شش ماه است، در روزهای گذشته به این کمیته شورای امنیت تقدیم شد.

کارشناسان در این گزارش گفته‌اند، کره‌شمالی از فضای سایبری برای اجرای حملات به شدت پیچیده با هدف سرقت پول از نهادهای مالی و تبادل‌های ارز-رمزها برای کسب درآمد استفاده می‌کند. آنها همچنین از فضای سایبری برای پولشویی پول‌های سرقتی استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است: عوامل سایبری جمهوری دموکراتیک خلق کره که عمدتا با دستور آژانس اطلاعات ارتش کره‌شمالی کار می‌کنند، برای برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی پول جمع‌آوری می‌کنند و کل درآمد حاصل تا این تاریخ دو میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند، حملات کره‌شمالی به تبادل‌های ارز-رمزها درآمدهایی ایجاد می‌کند که ردگیری آنها سخت‌تر است و نسبت به بخش بانکداری سنتی کمتر هدف نظارت دولتی قرار می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان