//
کدخبر: ۲۰۲۸۳۰ //

وزیر کشور: بیت کوین فعلا غیرقانونی است

وزیر کشور درباره فعالیت در حوزه بیت کوین در ایران گفت: مقرر شده بود وزارت امور اقتصاد و دارایی دستورالعملی تهیه کند تا متناسب با آن دستورالعمل، مجوز فعالیت داده شود و تا زمانی که آن دستورالعمل تهیه نشده، از نظر ما غیرقانونی است.

وزیر کشور: بیت کوین فعلا غیرقانونی است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه سی‌امین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه گزارش پیگیری‌های مصوبات جلسات پیشین، در هر جلسه ستاد انجام می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه، همکاری و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها وجود دارد.

وی افزود: در این جلسه، مسئله گمرک‌ها به عنوان یکی از موضوعات مورد نگرانی همه اعضا در بحث ترخیص کالاهای موجود مجددا مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان این نهاد نیز  توضیحات خود را ارائه کردند و مقرر شد جلساتی با هماهنگی دستگاه‌های معین گذاشته شود و ان‌شاءالله اطلاعات و آمار دقیقی داده شود تا کالاهایی که در معرض آسیب هستند با اولویت ترخیص شود.

وی ضمن اشاره به بررسی مجدد موضوع بیت کوین در سی‌امین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: گزارشی در این خصوص ارائه شد و اطلاعات اساسی این حوزه جمع‌آوری شده است. پیش‌تر این مقرر شده بود وزارت امور اقتصاد و دارایی دستورالعملی تهیه کند تا متناسب با آن دستورالعمل، مجوز فعالیت داده شود و تا زمانی که آن دستورالعمل تهیه نشده،  از نظر ما غیرقانونی است و حتماً برخورد لازم خواهد شد. امیدواریم با تصویب دستورالعمل این مسئله ساماندهی شود.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در ادامه عنوان کرد: گزارشی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت قیمت کالاهای اساسی در بازار در دو هفته اخیر ارائه شد که با توجه به این گزارش برخی کالاها افزایش قیمت محدود داشتند، برخی کاهش و برخی قیمت‌ها ثابت بودند که دلایل افزایش قیمت‌ها توضیح داده و مقرر شد با رسیدگی به‌موقع، مانع افزایش قیمت‌ها شوند.

وی افزود: البته با توجه به روند کاهشی نرخ ارز، توقع مردم این است که در کالاها نیز این کاهش قیمت را ببینیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در ادامه ضمن تقدیر از رسانه‌های هماهنگ با سیاست‌های اعلامی ستاد و تاکید بر ضرورت تشویق آنها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف بود این کار را انجام دهد که امروز لیست اولیه رسانه‌ها در جلسه اعلام شد و مقرر شد کمیته‌ای این لیست را براساس شاخص‌های تعیین‌شده بررسی کند تا رسانه‌های برتر را اعلام کنیم. رسانه‌ها در جهت همکاری با ستاد کار مهمی انجام می‌دهند و ما هم باید از آنها قدردانی کنیم.

وزیر کشور همچنین ضمن اشاره به اینکه موضوع کاغذ در دو جلسه پیگیری شده بود، اظهار کرد: نامه‌ای از طریق این ستاد به رئیس جمهوری ارسال شد که با دستور ایشان، معاون اول رئیس جمهوری جلساتی گذاشتند و در جلسه امروز نیز گزارشی از  ۳۰۰۰ تن مجوز واردات کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه شد و از فردا بخشی از آن توزیع می ‌شود.

وی اضافه کرد: در خصوص فروش کاغذ با نرخ نیمایی هیچ محدودیتی نیست و براساس گزارش ارائه‌شده در این جلسه این موضوع کاملا جا افتاده است و الان کاغذ با نرخ نیمایی به وفور در بازار وجود دارد.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی همچنین گفت: کارخانه‌های داخلی تولید کاغذ باید تقویت شوند که طبق گزارش وزارت جهاد کشاورزی ۱۰۰ هزار تن چوب در جهت استفاده در این کارخانجات داریم که پیرو مذاکراتی که با کارخانه‌ها انجام شده امیدواریم این ظرفیت نیز فعال شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که در فصل بازگشایی مدارس، مشکلی در تأمین کاغذ مورد نیاز دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان