//
کدخبر: ۲۰۲۷۲۰ //
رئیس قوه قضاییه:

وزرا، نمایندگان و مسئولان اگر متوجه فساد شدند گزارش کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور اگر متوجه وقوع فسادی شدند، چه این فساد قبل از دوره مسئولیت آنها بوده و چه در زمان آنها شکل گرفته است، وظیفه دارند نسبت به آن واکنش نشان دهند و به مرجع قضایی گزارش کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که اعلام فساد برای مردم امیدآفرین نیست بلکه آنچه مردم را امیدوار می کند، اقدام علیه فساد است.

وزرا، نمایندگان و مسئولان اگر متوجه فساد شدند گزارش کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، تصریح کرد: یکی از نکات مورد تاکید ایشان، مردمداری و گشاده رویی بود که نه تنها ائمه محترم جمعه بلکه همه مدیران، کارگزاران و مسئولان نظام در هر سه قوه باید این نکته را مورد توجه جدی قرار دهند تا مردم احساس کنند پیش از باز بودن درها، گوشی شنوا و رویی باز برای دریافت سخنان آنان وجود دارد. داشتن این روحیه برای کارکنان و قضات شریف دستگاه قضایی نیز بسیار ضروری است و باید به آن توجه شود.

رئیس قوه قضاییه، امیدآفرینی بویژه برای نسل جوان را یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: سلوک و رفتار قضایی، اداری و نظارتی در قوه قضاییه نیز باید امیدآفرین باشد و مردم با دیدن کیفر ظالم و احقاق حق مظلوم، امیدوار شوند و به این ترتیب سرمایه اجتماعی تقویت شود.

رئیسی اظهار کرد: وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور اگر متوجه وقوع فسادی شدند، چه این فساد قبل از دوره مسئولیت آنها بوده و چه در زمان آنها شکل گرفته است، وظیفه دارند نسبت به آن واکنش نشان دهند و به مرجع قضایی گزارش کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که اعلام فساد برای مردم امیدآفرین نیست بلکه آنچه مردم را امیدوار می کند، اقدام علیه فساد است؛ یعنی مردم ببینند که با مفسد برخورد صورت گرفته، زمینه های فساد از بین رفته و ساختارها برای جلوگیری از مفاسد بعدی اصلاح شده است. بر همین اساس از همه می خواهم که اگر با فسادی مواجه شدند، این موارد را با اسناد و مدارک برای دادستانی ها، سازمان بازرسی و ... ارسال کنند و پیگیر باشند تا کار به ثمر و نتیجه برسد و مردم نیز از نتیجه آن باید مطلع شوند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تاثیرپذیری از صاحبان قدرت و ثروت، به موضوع دست اندازی برخی افراد به اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: چند پرونده را در این زمینه شخصا دنبال کردم و چند گروه بازرسی نیز در تهران و سایر استانها مامور به بررسی شدند. در همه این پرونده ها، آشکارا رد پای صاحبان قدرت و ثروت و تاثیرپذیری از آنها به چشم می خورد. این افراد از طریق برقراری ارتباطات ناسالم با نهادهای قانونی نظیر شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و برخی کمیسیون هایی که به موجب قانون وظیفه صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را دارند، اقدام به دریافت مجوز، تغییر کاربری و تصرف در این اراضی کرده اند که همه این موارد برای رسیدگی های دقیق و سریع به قضات و همکاران ارجاع شده است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حمایت قاطع قضایی از اقدامات قانونی پلیس، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید هوشیارانه در قبال ناامنی ها اقدام مناسب داشته باشد زیرا جامعه ای پیشرفت می کند که امنیت داشته باشد. حضور با بصیرت، هوشیارانه و به موقع عزیزان نیروی انتظامی در میدان مبارزه با ناامنی ها می تواند آرامش و امنیت را به جامعه هدیه دهد. بر همین اساس، نیروی انتظامی نباید با برخی سخنها و اقدامات، سست و دلسرد شود بلکه باید با قدرت و قوت، اتکال به خدا و اعتماد به نیروهای خود در میدان باشد و امنیت کشور را ارتقا بخشد.

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتصاب سیدمرتضی بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با حکم رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آقای بختیاری همکاری صمیمی و چهره ای اخلاقی، پرکار، پرتلاش، مخلص، کاردان، مدیر و مسلط به امور خصوصا امور قضایی هستند که همواره از وجود ایشان بهره مند بوده ایم. مقام معظم رهبری در دوره ای که آستان قدس رضوی (ع) بودم و آقای بختیاری نیز قائم مقام بودند، سه بار بنده را بابت این انتصاب تشویق کردند.

رئیسی افزود: از ابتدای پذیرفتن مسئولیت ریاست قوه قضاییه نیز حضور آقای بختیاری در حوزه ریاست مغتنم بود و حقیقتا شخصیت ایشان برای قضات، آشنا، دردآشنا، امین و ملجاء به شمار می آمد. ایشان با تلاش های شبانه روزی خود از خدمتگزاری به مردم دریغ نداشتند و بر همین اساس رفتن آقای بختیاری از دستگاه قضایی برای همه ما بسیار دشوار است اما از آنجا که اراده مقام معظم رهبری بر این امر تعلق گرفته که ایشان در سنگری دیگر به خدمتگزاری ادامه دهند، ما هم تابع اراده مقام ولایت هستیم و امیدواریم همچنان که آقای بختیاری در هر جایی منشاء خیر بوده اند در سنگر کمیته امداد امام خمینی (ره) و عرصه یاری رسانی به محرومان بویژه توانمندسازی این عزیزان نیز نقشی برجسته و تاثیرگذار داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان