//
کدخبر: ۲۰۲۰۴۲ //

امیرعبداللهیان:هدف از طرح "معامله قرن" تجزیه منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس‌گفت: طرح باصطلاح معامله قرن آمریکایی - صهیونیستی برای فلسطین و منطقه در واقع همان اهداف تجزیه منطقه را دنبال می‌کند.

امیرعبداللهیان:هدف از طرح "معامله قرن" تجزیه منطقه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس با نبیه بری رئیس مجلس لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبریک سالگرد پیروزی  مقاومت در جنگ سی و سه روزه علیه تجاوزات اسرائیل غاصب، بر توسعه همه جانبه همکاری‌های پارلمانی و دولتی میان  دو کشور  تاکیدکرد.

وی سیاست کشورمان را برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت لبنان را امنیت منطقه می‌داند.دور ماندن لبنان از بحران‌های منطقه‌ای همواره مورد تاکید تهران است .

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در بخش دیگری آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه خواند و گفت: طرح باصطلاح معامله قرن آمریکایی -صهیونیستی برای فلسطین و منطقه در واقع همان اهداف تجزیه منطقه را دنبال می‌کند.

امیرعبداللهیان در پایان تصریح کرد: امروز پارلمان ، ارتش ، دولت و مقاومت لبنان دست در دست هم برای اعتلای لبنان عمل می‌کنند و تهران توسعه و امنیت پایدار لبنان را توسعه و امنیت ایران می‌داند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت لبنان در مقاطع مختلف تاریخی گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و امنیت لبنان همواره مورد قدردانی مردم لبنان است.

وی ادامه داد: محور مقاومت در دو جبهه مبارزه با تروریسم و صهیونیسم شاهد پیروزی‌های بزرگی بوده است.

نبیه بری با محکوم کردن تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان از سوی آمریکا، افزود: سیاست‌های تحریک آمیز برخی طرفهای خارجی مورد تائید لبنان نیست و اعمال تحریم‌ها علیه ملت‌ها و کشورها اقدامی غیرسازنده است.

وی با تأکید بر وحدت میان کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان، خاطرنشان کرد: روابط طبیعی جمهوری اسلامی ایران و عربستان و همکاری منطقه‌ای با هدف کمک به ثبات و امنیت جمعی همواره مورد توجه لبنان بوده است.

رئیس مجلس لبنان تاکید کرد : رژیم صهیونیستی در صدد است با ایجاد شکاف میان مسلمانان  و دولتهای اسلامی در منطقه ، اهداف شوم خود را محقق سازد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان