//
کدخبر: ۲۰۱۹۶۷ //

طرح ممنوعیت واردات برنج به صحن علنی مجلس ارائه می شود

استاندار مازندران گفت: در نشستی با رئیس مجمع نمایندگان و امضای مکاتبه‌ای با آنها بر ممنوعیت واردات برنج از مردادماه تا به مدت ۴ ماه صورت گرفته است تا به صحن علنی مجلس ارایه شود.

طرح ممنوعیت واردات برنج به صحن علنی مجلس ارائه می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد حسین‌زادگان عصر امروز در آئین آغاز نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در آمل با بیان اینکه اگر کشوری قرار بر ایستادن روی پای خود است باید در بخش‌های مختلف به خودکفایی برسد اظهار داشت: با وجود ورود دشمنان در شرایط سیاسی، بعد اقتصادی را تهدید می کند و این بر روند رشد کشور و نوسانات قیمت بازار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه کشوری اگر حرف جدید بزند نظام سلطه آن را می‌خواهد بر هم بزند بنابراین باید به لحاظ اقتصادی و امنیت غذایی خودکفا برسد، افزود: با وجود این مشکلات اراضی کشاورزی ما به دلیل تغییر کاربری‌ها افزایش نمی‌یابد و میزان کشت و تناژ آن کاهش می یابد مگر اینکه در افزایش میزان تولید آن هم در بخش‌های متعدد بر روند رشد کشت و تغییر آن اقداماتی صورت گیرد.

حسین زادگان ادامه داد: حیف است اراضی کشاورزی به سمت شهرک سازی رود؛ این اراضی به صورت شیب‌دار و با شهرک‌های تفریحی انجام شود اما بخشی به دلیل قوانین فراهم شده و مشکلات معیشتی مردم باعث فروش اراضی می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید به سمت میزان تولید بیشتر با تحقیقات گسترده برویم، یادآور شد: در این راستا باید از حال کشاورز به صورت پیامکی هم شده خبردار شویم و یکی از این مشکلات آنها قیمت برنج است.

وی با اعلام اینکه همه یک مجموعه هستیم تا به یک رونق تولید برسیم و استقلال کشور را کمک کنیم، گفت: اقدامات خوبی در سال‌جاری صورت گرفت و با وجود سیل اخیر با مدیریت صورت گرفته شاهد جشن نخستین برداشت برنج آن هم به صورت مکانیزه
هستیم و این به همت و قدرت مردم استان را می‌رساند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه قیمت برنج تابع عرضه و تقاضاست که بخشی به کنترل دولت و بخش دیگر به بازار برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در نشستی با رئیس مجمع نمایندگان و امضای مکاتبه‌ای با آنها بر ممنوعیت واردات برنج از مردادماه تا به مدت 4 ماه صورت گرفته است تا به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی مجبور به مبادله کالا هستیم که شامل برنج نیز از کشورهایی چون هند و تایلند می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: طبق سال گذشته قیمت خرید تضمینی برنج نیز به کشاورزان کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان