//
کدخبر: ۲۰۱۷۶۸ //

امیر جهانشاهی: اجرای ۲۰ طرح ساختاری در نیروی زمینی ارتش

معاون هماهنگ کننده نزاجا گفت: بیش از ۲۰ طرح تغییر ساختاری یا ایجاد ساختار جدید با حمایت فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در نیروی زمینی به اجرا درآمده است.

امیر جهانشاهی: اجرای ۲۰ طرح ساختاری در نیروی زمینی ارتش
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) در مشهد افزود: در ساختار جدید، تیپ‌های پیاده و تکاور به تیپ واکنش سریع نیروی محسوس و تیپ‌های متحرک هجومی تغییر ساختار داده است.

وی ادامه داد: قرارگاه‌های لشکری از تاکتیکی به عملیاتی ارتقا یافته است و لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) هم با زیر نظر گرفتن تیپ‌های 377، 38 زرهی و 277 متحرک نجومی از قرارگاه تاکتیکی به عنوان قرارگاه عملیاتی به ماموریت خود ادامه می دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تیپ‌های 377، 38 زرهی و 277 متحرک نجومی از نظر آموزش، عملیات، اطلاعات، هدایت و کنترل عملیاتی و ارتقای آموزش و دیگر برنامه‌ها به صورت مستقیم زیر نظر قرارگاه عملیاتی 77 با هماهنگی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق انجام وظیفه می کنند.

امیر سرتیپ جهانشاهی افزود: پیش از این پنج قرارگاه عملیاتی در کشور داشتیم که هم‌اینک به 12 قرارگاه عملیاتی لشکری افزایش یافته است و در این ساختار جدید، ماموریت‌های عملیاتی و اطلاعاتی به صورت مستقیم به این قرارگاه‌های عملیاتی لشکری زیر نظر قرارگاه های منطقه ای و با مسئولیت های بیشتر داده شده است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی هم گفت: دشمنان می خواهند با فشارهای مختلف اقتصادی و تحریم، ایران را تضعیف کنند اما کشور ما با داشتن مولفه‌های قدرت رهبری، مردم و نیروهای مسلح مقتدر در برابر توطئه‌ها ایستاده است و نیروهای مسلح با پشتیبانی مردم تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا با آمادگی رزمی کامل در هر جا که نیاز است از مرزهای اعتقادی و امنیت ملی هوایی و دریایی و زمینی دفاع می کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح‌های مختلف در خصوص ارتقای تحرک و کارآمدی نیروی زمینی ارتش هم گفت: به‌منظور ارتقای آمادگی رزمی و داشتن نیروی انسانی متعهد، آموزشهای سنتی، متون آموزشی و سلاح‌ها و خودروها را به روز کرده‌‌ایم.

امیر سرتیپ جهانشاهی افزود: طرح های مختلف لبیک یا خامنه‌ای در حوزه معیشت و مسکن نیروها نیز فعال است و در این راستا هم اینک ساخت 20 هزار خانه سازمانی جدید در دستور کار قرار گرفته، عملیات ساخت هفت هزار واحد نیز آغاز شده است و عملیات ساخت 23 هزار واحد سازمانی دیگر هم در مرحله انتخاب پیمانکار است.

در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی تکریم و فرمانده جدید این قرارگاه معرفی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۷۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان