//
کدخبر: ۱۹۵۲۶۶ //

آیت الله خاتمی: اجلاسیه خبرگان ۲ تا ۴ مهرماه برگزار می‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اجلاس آینده مجلس خبرگان رهبری از دوم تا چهارم مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

آیت الله خاتمی: اجلاسیه خبرگان ۲ تا ۴ مهرماه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان جلسه هیئت رئیسه خبرگان، برنامه‌های نشست هیئت رئیسه را تشریح کرد.

آیت الله خاتمی گفت: در جلسه امروز موضوعات مختلفی مطرح شد. اولین موضوع اینکه رسالت مجلس خبرگان رهبری در شرایط اضطراری انتخاب رهبر است و در این زمینه تکلیف را صحن علنی خبرگان تعیین خواهد کرد و مطلقاً تا کنون درباره رهبر آینده، صحبتی نشده و همه اینها به صحن علنی مجلس خبرگان موکول است و هیچ کس در این رابطه خبری ندارد؛ چون اساساً موضوع آن مطرح نیست. مجلس خبرگان به هنگام لازم تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: در جلسه امروز از موضع قاطع مقام معظم رهبری در برابر رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر ژاپن قدردانی شد. آیت الله خاتمی تأکید کرد: موضع عزتمندانه رهبر معظم انقلاب همچون مواضع امام راحل عظیم الشان بود که مایه افتخار انقلاب و نظام اسلامی شد و می‌توان گفت این موضع شجاعانه بسیاری از نقشه‌های چند ماهه ترامپ را به هم ریخت. ما برای وجود چنین رهبر شجاع، بصیر و دوراندیشی به خود می‌بالیم.

سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان در ادامه از نقش مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی یاد کرد و بر لزوم پاسخگویی مسئولان تاکید کرد و گفت: گفتمان پاسخگویی در این کشور باید گفتمان رایج شود. همه مسئولان در این نظام به همان اندازه که خود را موظف به خدمت و انجام وظیفه می‌دانند باید به همان میزان باید خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند. فرهنگ الزام به پاسخگویی از مسئولان عالی گرفته تا مسئولان استانی و شهرستانی باید نهادینه شود و مسئولان محترم خود را ملزم به پاسخگویی بدانند.

آیت الله خاتمی افزود: صاحب این انقلاب مردم هستند و ما همواره حضور به موقع و مؤثر آنها در دفاع از انقلاب و نظام شاهد بوده ایم از جمله در سیل اخیر و امیدواریم مردم شریف ایران اسلامی همچنان در صحنه بمانند تا مشکلات سیل زدگان عزیز برطرف گردد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان در ادامه از اقدامات اخیر قوه قضائیه تشکر و قدردانی کرد و گفت: به حمدللهاحساس می‌شود قوه قضائیه، عزم و اراده خود در برخورد با مفسدان اقتصادی را نشان داده است در عین حال لازم است در برابر هنجار شکنان و کسانی که مرزی برای هنجار شکنی قائل نیستند از خود اقتدار بیشتری نشان داده و حمایت لازم را از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام دهد.

آیت الله خاتمی در پایان مصوبات جلسه امروز هیئت رئیسه خبرگان را تشریح کرد و بیان داشت: اجلاس آینده مجلس خبرگان رهبری روزهای دوم، سوم و چهارم مهر در تهران برگزار خواهد شد. همچنین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های خبرگان نیز ۲۰ تیر تشکیل می‌شود. طرحی نیز از سوی کمیسیون پاسداری از ولایت‌فقیه مجلس خبرگان به هیئت رئیسه پیشنهاد شده بود که جهت بررسی بیشتر به مرکز تحقیقات علمی دبیرخانه مجلس خبرگان ارجاع شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان