//
کدخبر: ۱۹۵۱۴۸ //
وزیر کشور:

کوتاهی بانک‌ها در پرداخت مطالبات مناطق سیل‌زده قابل پذیرش نیست

وزیر کشور با اشاره به عقب ماندن بانک‌ها در پرداخت مطالبات مناطق سیل‌زده کشور، گفت: بانک‌ها هر دلیلی که داشته باشند برای ما قابل پذیرش نیست و باید این مشکل را حل کنند.

کوتاهی بانک‌ها در پرداخت مطالبات مناطق سیل‌زده قابل پذیرش نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، اظهار کرد: طی‌جلسه‌ای که با مدیران بانک ها داشتیم مقرر شد تا پایان خردادماه پرداختی‌های مناطق سیل زده را انجام دهند اما با توجه به گزارش اعلام شده در این جلسه متوجه شدیم بانک‌ها عقب هستند.

وی ادامه داد: بانک ها هر دلیلی که داشته باشند برای ما قابل پذیرش نیست و باید این مشکل را حل کنند.امیدواریم تا پایان خرداد ماه بانک‌ها پرداختی را انجام دهند؛ البته دوهفته دیگر به آنها فرجه می دهیم تا اواسط تیرماه پرداخت‌ها را انجام دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: در بحث مقابله به نسبت حجم سیل و خسارت‌هایی که می‌توانست ایجاد کند تلاش شد که در همه حوزه‌ها خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد به خصوص در بحث خسارت های جانی.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث امدادرسانی و نجات، مردم و همه دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند گفت: انصافاً دستگاه های اجرایی کارنامه قابل قبولی داشتند البته بار اصلی این مسئله بر دوش مردم بود.

وزیر کشور با اشاره به این موضوع که درحال حاضر در مرحله سوم یعنی «بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده» قرارداریم اظهار کرد: در مرحله اول دولت بایستی مصوباتی را انجام می داد؛ تمام مصوباتی که در دولت ارائه دادیم تصویب شد و هیچ ایراد و اشکالی در این زمینه وجود ندارد. روز گذشته نیز مقرر شد که در بحث زیرساخت‌ها ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان درسه حوزه تصویب شود که نشد اما قطعا روز یکشنبه تصویب خواهد شد.

وی در ادامه گفت: موضوع دیگر مقدمات، آماده سازی و ارزیابی خسارت ها بود که به خوبی انجام شد و دستگاهها نیز گزارش های لازم را به بانک‌ها و نهادهای مرتبط که بایستی تامین اعتبار توسط آنها صورت بگیرد ارایه دادند و در اینجا نیز هیچ ایرادی وجود ندارد

رحمانی فضلی به بحث اجرای عملیات ها نیز اشاره کرد و گفت: در بحث اجرای عملیات در برخی حوزه‌ها پیشرفت خوبی داشتیم به طور مثال در تامین وسایل زندگی اقدامات خوبی انجام شد اما نقصی که وجود دارد این است که آن چیزی تامین کردیم و بر آورد شد بیش از چیزی است که خسارت دیدیم. بنابراین بایستی به میزانی که استانداران گزارش دهند و اعلام کنند دستگاه ها کار را انجام دهند.

وی در ادامه به موضوع بهداشت و درمان در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان همه نگرانی‌ها این بود که خدایی نکرده با بیماری‌های واگیردار وسیعی مواجه شویم مواردی از اینها نیز در برخی گوشه کنار‌ها پیدا شد اما همه دستگاه های متولی از جمله وزارت بهداشت سازمان بهزیستی و هلال احمر کارهایشان را به خوبی انجام دادند و ما با بیماری اپیدمی مواجه نشدیم برخی دستگاه‌ها نیز جلوتر از چیزی که باید باشند بودند به طور مثال بنیادمسکن ارزیابی های بسیار خوبی انجام داده است و در بحث اسکان موقت نیز بیش از ۹۵ درصد اسکان موقت حل شده است و تنها حدود ۲۰۰ خانواده آن هم به دلایل مختلف ک قابل حل باقی مانده اند.

وی افزود: در بحث شناسایی واحدهای آسیب دیده نیز اقداماتی صورت گرفت، برخی از خرید اقلام کالاهای ساختمانی نیز انجام شد قرارداد با دستگاه‌های مختلف منعقد شد و کارها در مرحله‌ای است که می‌شود با یک تلاش جدی تر انجام داد.

وزیر کشور تصریح کرد: آن چیزی که ما در آن عقب هستیم و باید به آن توجه شود موضوع بانک‌ها است؛ متاسفانه علی رغم جلسات متعددی که با بانک‌ها گذاشته شده است قرار بود تا آخر خرداد همه قراردادها منعقد شود و پرداخت‌ها نیز انجام شود اما بر اساس گزارش هایی که امروز ارائه شد بانک‌ها عقب هستند البته آنها علت را تغییر نوع پرداخت و تامین منابع اعلام کردند که دولت آن را تامین کرده است و جلساتی نیز اخیراً در بانک مرکزی برگزار شده است و بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که در خصوص اجرای این موضوع هیچ محدودیتی وجود ندارد و بر اساس مصوبات روز چهارشنبه بانک مرکزی قرار بوده است که از شنبه این موضوع سرعت بگیرد

وی ادامه داد: دلیل این موضوع هر چه که هست برای ما قابل پذیرش نیست باید این موضوع را حل می‌کردند ما فرصت را تا آخر خرداد ماه نگه می‌داریم تا تلاش‌شان را بکنند و کار سرعت بگیرند همچنین حداکثر دو هفته دیگر نیز به این زمان اضافه می‌کنیم و تا اواسط تیر بایستی تمام کارها انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان