//
کدخبر: ۱۷۴۸۳۵ //
نوبخت:

دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه حمل و نقل ریلی تاکید شده و دولت نیز تمام تلاش خود را برای توسعه این شبکه و برطرف ساختن خلاءهای موجود در زیرساخت‌های آن به کار بسته است.

 دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی برای تولید ٩٧4 واگن مسافری، باری و لکوموتیو با اعتبار یکهزار و 940 میلیارد تومان در سال 1398 افزود: توسعه شبکه ریلی اولویت نخست محسوب می شود و پس از آن داشتن واگن و لکوموتیو نیز در اولویت بعدی قرار دارد و باید زمینه بهره برداری بهتر برای مردم فراهم شود.

وی اظهار داشت: براین اساس در 2 سال گذشته چهار مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ضروری است در این بخش با نگاه به آینده پیش رفت و بنابراین انتظار می رود در اوایل سال آینده شاهد تداوم شبکه ریلی از میانه به بستان آباد و ایل گولی در استان آذربایجان شرقی و علاوه بر آن به اردبیل باشیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر توسعه جاده ای، لازم است از حمل و نقل ریلی به شکل سالم استفاده شود.

براساس این تفاهم نامه 4٠ دستگاه لکوموتیو، 65٠ واگن باری، ٢4 دستگاه ریل باس، ٣٠ دستگاه واگن مسافری تولید و بازسازی ٢٣٠ دستگاه واگن مسافری انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم اهتمام ویژه ای برای توسعه حمل و نقل داشتند و دارند.

«محمد اسلامی» افزود: براین اساس چهارمین استان به شبکه ریلی اضافه شد و در تلاش می شود که پنجمین استان نیز به این شبکه سراسری متصل شود.

وی تاکید کرد: باید طرفین این تفاهم نامه بر انجام تعهدات خود در زمان تعیین شده اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حمل ونقل ریلی به دنبال اتصال به شبکه سراسری هستیم، اما علاوه بر این شبکه به واگن و لکوموتیو نیاز داریم که باید اقدامات لازم برای تامین آن انجام شود.

اسلامی افزود: اکنون جابه جایی بار از سطح 50 تن گذشته است و این نشان می دهد که همچنان تقاضا برای جابه جایی بار در حال افزایش است.

 اعتبار یکهزار و ٩4٠ میلیارد تومان این تفاهمنامه به میزان ٢٠ درصد آن آورده متقاضیان، یک هزار و ٨٠ میلیارد تومان سهم نظام بانکی و بقیه هم سهم دولت است.

همچنین نرخ تسهیلات تولید ریل باس ١٢ درصد، لکوموتیو و واگن باری ١٣ درصد پیش بینی شده و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت می شود.

سرپرست راه آهن جمهوری اسلامی به تازگی اعلام کرد: عملکرد باری راه آهن امسال 9 درصد و در بخش مسافری 13.8 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان