//
کدخبر: ۱۶۸۳۹۰ //
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

حضور تروریست ها در پاکستان ادامه یابد، ایران راسا عمل می کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت:اگر به هر دلیل فعالیت مراکز آموزشی و محل های استقرار گروهک های تروریستی درپاکستان ادامه یابد، ایران بر اساس منشور ملل متحد، حق بدیهی و بین المللی خود می داند تا راسا با این مراکز برخورد و درصورت ضرورت، تصمیم گیری کند.

حضور تروریست ها در پاکستان ادامه یابد، ایران راسا عمل می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار سرلشکرمحمد باقری روز دوشنبه درحاشیه سفر یک روزه به قم درگفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: پاکستان مسئولیت اساسی در دفاع از مرزهای خود و پاکسازی سرزمین های همجوار با جمهوری اسلامی از وجود این گروهک را دارد.

وی ادامه داد: اردوگاه آموزشی مخفی و نیمی مخفی توسط گروهک های تروریستی در پاکستان ایجاد و آنها با پول عربستان و امارات آموزش، تجهیز و سازماندهی شده است تا در داخل ایران ناامنی ایجادکنند.

سرلشکر باقری گفت: درپی حادثه تروریستی اخیر ،مذاکره با مقام های سیاسی و نظامی پاکستان به طور جدی آغاز شده به گونه ای که تیمی از مسئولان این کشور به ایران آمده و مذاکرات در سطح فرماندهی پاکستان در حال انجام است.

سردار باقری تاکید کرد: خواست ما از مقامات پاکستان این است که یا خود مناطق حضور گروهک های تروریستی را پاکسازی کند و یا اجازه دهند تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وارد میدان شوند و با این گروهک ها مقابله کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: عملیاتی از روز گذشته در منطقه بلوچستان پاکستان توسط ارتش آن کشور بر اساس اطلاعات جمهوری اسلامی آغاز شده اما ممکن است این برخورد کافی نباشد به همین دلیل مذاکرات در سطح بالایی میان دو کشور ادامه دارد تا امنیت پایداری در این منطقه ایجاد شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه 95 درصد حوادث تروریستی 2 ماه گذشته خنثی شده است ادامه داد: در این مدت تلاش های زیادی توسط گروهک های تروریستی برای ایجاد ناامنی در کشور ایجاد که بخش زیادی از این توطئه ها با هوشیاری نیروهای مسلح خنثی شده است.

این مقام نظامی وجود یک هزار کیلومتر مرز مشترک میان ایران و پاکستان را یادآور شد و ادامه داد: کشور پاکستان توانمندی کمی در منطقه بلوچستان دارد و مرزها در این منطقه باز است .

سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات ایران در مسدود کردن مرزهای خود، افزود: جمهوری اسلامی بخش های زیادی از مرزهای مشترک شرقی خود را مسدود و نیروهای زیادی در مرز مستقر کرده است ولی بخش هایی از این مرز همچنان باز است که از این مناطق عناصر تروریستی اقدام به ورود به کشور کرده اند.

عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل وابسته به القاعده با اقدام کور تروریستی انتحاری، چهارشنبه هفته گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.

در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش - زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 تن از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13تن دیگر زخمی شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ،در ادامه گفت: هدف از سفر به قم ، ارائه گزارشی از فعالیت های نیروهای مسلح به مراجع عظام تقلید و دریافت رهنمود از آنان است.

وی گفت: سرکشی از نیروهای مسلح، بازدید از واحدهای نمونه نیروهای مسلح، دریافت گزارش از فرماندهان نیروهای مسلح و همچنین بازدید از پژوهشگاه امام صادق(ع) به عنوان مرکز اصلی پژوهشی نیروهای مسلح در موضوعات اعتقادی و بصیرت سیاسی از دیگر اهداف سفر به قم است.

دیدار با مراجع عظام تقلید آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی و همچنین آیات سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور همچنین زیارت حرم حضرت معصومه(س)، سخنرانی در جمع کارکنان نیروهای مسلح قم و نیز بازدید از پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) و رونمایی از کتاب از جمله برنامه های سفر یک روزه سرلشکر باقری به قم اعلام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان