//
کدخبر: ۱۶۶۵۷۸ //
رفیق‌دوست در گفت و گو با پرس تی وی:

ترامپ از هر دیوانه ای دیوانه تر است / تحریم ها مقدمه خودکفایی ایران است / انتظار هیچ حمایتی را از اروپا نداریم/

محسن رفیق دوست به پرس تی وی گفت: امام خمینی رابطه ایران و آمریکا را رابطه گرگ و میش می دانست. امروز هم ترامپ از هر دیوانه ای دیوانه تر است.

ترامپ از هر دیوانه ای دیوانه تر است /  تحریم ها مقدمه خودکفایی ایران است /  انتظار هیچ حمایتی را از اروپا نداریم/
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگویی رو در رو با مریم آذرچهر خبرنگار شبکه پرس تی‌وی در خصوص دیدگاه های امام نسبت به برقراری رابطه با آمریکا عنوان کرد: امام تاریخ را خوب می شناخت و دخالت های آمریکا در کشور ما و دیگر متحدانش و همچنین حمایتش از رژیم صهیونیستی به خوبی آگاه بود. امام عقیده داشت که رابطه با آمریکا، رابطه گرگ و میش است. این مساله مختص به یک رئیس جمهور خاص و یک دوره مشخص نبود، حکم امام امروز هم جاری است. الان هم شما می بینید که آقای ترامپ از هر درنده‌ای، درنده‌تر و از هر دیوانه‌ای، دیوانه‌تر است.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، وی که برای مدت دوسال و نیم در زندان شاه بود و بلافاصله پس از آزادی، به انقلابیون پیوست در خصوص وضعیت ایران در روزهای قبل از انقلاب توضیح داد: امام همیشه متعقد بودند که یک ملت می بایست برای آزادی خودش بپا خیزد. او با شیوه مدیریت خود مردم را برای یک انقلاب بی‌نظیر در تاریخ اسلام آماده کرد. زمانی که رژیم شاه آیت الله خمینی را به پاریس تبعید کرد، ملت ما یکپارچه آماده قیام بود و هیچ ترسی نداشت. اگرچه تمام ارتش طاغوت در خیابان ها حضور داشتند اما مردم به خیابان ها آمدند که البته تعداد زیادی از آن ها نیز شهید شدند. مردم در آن روزها، متحد بودند و توانستند انقلاب کنند و پیروز شوند.

رفیق دوست در ادامه در خصوص ایجاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از برداران ما تصمیم گرفتند که با توجه به منحصر به فرد بودن انقلاب اسلامی،  قوایی را برای محافظت از آن ایجاد کنند. بنابراین در نهم اسفند ماه 1357یعنی تقریبا 15 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به دستور امام خمینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد. من نیز به همراه تعداد زیادی از جوانان در سپاه ثبت نام کردم. سپاه آن چنان در طی جنگ تحمیلی عراق با ایران خوش درخشید و در زمان جنگ به ارتش کمک کرد که امام فرمود اگر سپاه نبود، کشور نبود.

وی در خصوص اقدام برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و هلند در طرح برخی اتهام ها علیه ایران و استفاده از این حربه برای عدم حمایت از ایران بیان کرد: رهبر ما و اکثریت ملت ما به اروپایی ها اعتماد نداشتند و ندارند. جناح هایی گفتند که یک بار دیگر، اروپا را آزمایش کنیم. در نتیجه با آن ها نشستیم و مذاکره کرده و به همه تعهدات‌مان عمل کردیم. آمریکا از ابتدا هرگز به تعهدات خود در برجام عمل نکرد و چندی پیش نیز به صورت رسمی از آن خارج شد. اما اروپایی ها ادعا می کنند که راه هایی را برای حفظ برجام پیدا خواهند کرد. عوامل متعددی وجود دارد که با توجه به آن ها می توان گفت که اروپایی ها به تعهدات خود پایبند نخواهند ماند؛ یکی از این موارد، حجم مبادلات تجاری اروپا با آمریکا است که بسیار بیشتر از مبادلات تجاری با ایران است. از طرفی دیگر، آن ها افرادی را در کشور خود جای داده اند که مخالف انقلاب‌مان هستند و مردم‌مان را می کشند. بنابراین، طبیعی است که چنین انتظاری را نباید از اروپایی ها داشت. اما ما با لطف خداوند، تلاش ملت و کمک دولت و زیر سایه رهبر، کشورمان را بدون وابستگی به کشورهای اروپایی مدیریت خواهیم کرد. کشور بزرگ ما از پتانسیل کافی برای تامین نیازهای مردم خود برخوردار است حتی اگر جمعیت آن به 200 میلیون نفر برسد. خوشبختانه ما در بخش های دفاعی خودکفا هستیم و این تحریم ها و فشارها، به فرصت تبدیل می شود و ما در دیگر مسائل هم خودکفا خواهیم شد.

وی در خصوص احتمال مبتلا شدن آمریکا به سرنوشت شوروی با توجه به درگیری های داخلی در این کشور و تعطیلی بخشی از دولت از 21 دسامبر عنوان کرد: اگر خاطرتان باشد، حدود دو سال پیش در آمریکا، نهضتی به راه افتاد به عنوان «یک در برابر نود و نه». یعنی امروز بدترین نوع حکومت در آمریکا است، تعداد زندانی های آمریکا از همه جای دنیا بیشتر است، تعداد افراد کارتن خواب آن‌جا، از همه بیشتر است. یک عده خاص همه ثروت آمریکا را انبار می کنند و در مقابلش مردم فقیراند. سیاست های سرکوب‌گرانه آمریکا همچنان ادامه دارد. برخی از اعتراض کنندگان در وال استریت گفتند که از انقلاب ایران الهام گرفتند. این سیاست های آمریکا است که آن را به فروپاشی خواهد کشاند. آمریکا به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد واین آینده ای است که در انتظار این کشور است. مهم‌تر از آن پیش‌گویی رهبرمان در خصوص آینده رژیم صهیونیستی است که دو سال پیش فرمودند این رژیم 25 سال عمر نخواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تقسیم بندی قدرت پس از آمریکا و جایگاه ایران در این نقشه و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نگاه به شرق عنوان کرد: آمریکایی ها فکر می کردند که بعد از فروپاشی شوروی، دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل می شود و کدخدای این دهکده هم آمریکا خواهد بود. اما اینطور نشد، الان ایران به عنوان یک قدرت بزرگ و تاثیرگذار و تعیین کننده در منطقه تبدیل شده و روابط زیادی با کشورهایی همچون روسیه، چین، هند و پاکستان دارد که بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. ما با نگاهی به شرق می توانیم کشورهای غربی را که از ارتباط با ما امتناع می ورزند، جایگزین کنیم.

او با تاکید بر نقش بسیار مهم ایران در شکست داعش بیان کرد: همه گروه های تروریستی که در منطقه ما بوجود آمده اند، دست پرورده آمریکا هستند. حتی طالبان را نیز آمریکا بوجود آورده است. در دوران بی‌نظیر بوتو که به عنوان رئیس بنیاد در ایران کار می کردم، به پاکستان سفر کردم تا جاده ای را در این کشور بسازیم. با وزیر راه پاکستان در حال عبور از منطقه ای بودیم که او پادگانی را به من نشان داد و گفت که آمریکایی ها اینجا، سربازان افغانستانی را تعلیم می دهند تا به طالبان بپیوندند.

وی ادامه داد: مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه امریکا در زمان بیل کلینتون گفت که دیگر نیازی نیست تا سربازان خودمان را برای جنگ به خاورمیانه ببریم. اینجا گروهی بوجود می آوریم که آن ها به نیابت از ما می جنگند. هیلاری کلینتون، علنی‌تر گفت که ما چندین میلیون دلار هزینه کردیم تا داعش را بوجود آوریم. در داعش، یک نفر شیعه وجود ندارد، همه از وهابی های تکفیری هستند که برای کشتن شیعیان بوجود آمدند. طبیعی است که ایران بخواهد برای مقابله با این مساله، خود را آماده کند. حکومت و ملت ایران نقش تعیین کننده ای را در شکست داعش ایفا کردند که در این راه، تعداد زیادی از افراد ما نیز شهید شدند. خوشحالیم که سایه آن ها را از منطقه خاورمیانه کم کردیم. ما از جمله معدود کشورهایی هستیم که در بحث دفاعی به خودکفایی رسیدیم. بدین معنی که ابزارهای دفاعی ما از یک گلوله کوچک گرفته تا موشک های بالستیک، در داخل کشور ما و بدون وابستگی به کشورهای خارجی ساخته شده اند. هیچ کشوری هدف ما نیست و این سیستم دفاعی ماست و ما قصد نداریم که به هیچ کشوری حمله کنیم. اما دشمن ما در هر نقطه ای از دنیا به ما تعدی کرده باشد، ما توان برخورد موشکی با آن را داریم و حتما هم برخورد خواهیم کرد.

وی در خصوص اذعان مقامات آمریکایی در خصوص تلاش هایشان برای جلوگیری از چهل ساله شدن انقلاب اسلامی و دلایل شکست آن ها در دستیابی به اهدافشان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش داشتند تا مانع از انقلاب شوند و به همین دلیل بود که ژنرال هایزر را به ایران فرستادند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هر کاری که می توانستند انجام بدهند، امتحان کردند. در داخل ایران، ده ها گروهک ضد انقلاب درست کردند، جنگ تحمیلی را آغاز کردند، ما را تهدید و تحریم کردند، سپس برای ما دشمنان خارجی درست کردند. از آن جایی که ایران یک کشور مخالف کاپیتالیسم است و حکومت آن نیز حکومت مردم سالار است، لذا آمریکا همیشه با ما دشمن است. اما ما امروز، نه تنها به چهل سالگی انقلاب رسیدیم بلکه چندی پیش رهبرمان، برنامه راه 50 سال آینده را نیز معین کردند و ما انشالله روز به روز پیش می رویم و آمریکا روز به روز ضعیف‌تر می شود و به زودی شاهد افول قدرت آمریکا خواهیم بود.

وی در پایان گفت: من به هم‌وطنان خارج از کشور خود می گویم که ببینند ایران در حال پیشرفت است. رتبه علمی ما در 20 سال پیش، 143 بود اما امروز 14 است. ما قصد داریم تا در جمع 10 کشور برتر دنیا جای بگیریم. همچنین، برنامه ریزی کردیم تا سال 2025 به عنوان یکی از پنج کشور قدرتمند دنیا تبدیل شویم و خود را به عنوان یکی از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان معرفی کنیم. من از ایرانی ها در سراسر جهان دعوت می کنم تا به کشور خودشان بیایند و در ایران سرمایه گذاری کنند چرا که اگر به دنبال رشد اقتصادی و مالی هستند، ایران عزیز خودمان بهترین کشور است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان