//
کدخبر: ۱۶۴۳۸۶ //

استقبال ظریف از ثبت رسمی کانال تجارت اتحادیه اروپا با ایران

ظریف پس از اعلام ساز و کار مالی ویژه اروپا با ایران طی پیامی در توئیتر این اقدام را گام اول بسیار با تاخیر توصیف کرد اما نوشت که ایران آماده تعامل سازنده در شرایط برابر و احترام متقابل با اروپا است.

استقبال ظریف از ثبت رسمی کانال تجارت اتحادیه اروپا با ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر ثبت رسمی کانال تجارت اتحادیه اروپا با ایران استقبال کرد.

وی در این توئیت نوشت: «ایران از INSTEX (ساز و کار ویژه مالی اروپا و ایران)-گام بسیار پرتاخیر اول- در اجرای تعهدات می 2018 اعضای اروپایی برجام برای حفظ برجام با تضمین بهره‌مندی ایرانیان از مزایای این توافق پس از اعمال مجدد تحریم غیرقانونی آمریکا استقبال می‌کند. ما برای تعامل سازنده با ارپوا با شرایط برابر و احترام متقابل آماده هستیم.»
 
سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنج‌شنبه رسما اعلام کردند که کانال ویژه تجارت اروپا و ایران ثبت شده است.

صبح امروز رسانه‌های اروپایی گزارش داده بودند که این کانال ویژه مالی (اس‌پی‌وی) روز گذشته با نام رسمی «INSTEX» (ابزار پشتیبان مبادلات مالی) در فرانسه ثبت شده و یک بانکدار آلمانی به نام «پر فیشر» ریاست آن را بر عهده گرفته است. در این کنسرسیوم مالی و حقوقی، انگلیس هم سهامدار است. ممکن است دیگر اعضای اتحادیه اروپا نیز به این شرکت بپیوندند.

بر اساس اعلامیه ثبت این شرکت که در روزنامه رسمی دولت فرانسه منتشر شده، آدرس شرکت اینستکس همان آدرس وزارت دارایی فرانسه است. قرار است نمایندگانی از وزارت خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان بر فعالیت این شرکت نظارت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان