//
کدخبر: ۶۷۵۵۹ //

تلاش آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، به‌بهانه اغتشاشات اخیر

یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید دولت این کشور تشدید تحریم‌ها علیه ایران به‌بهانه اغتشاشات اخیر در این کشور را بررسی می‌کند.

تلاش آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، به‌بهانه اغتشاشات اخیر
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به رسانه «صدای آمریکا» گفته دولت این کشور افزایش تحریم‌ها علیه ایران به‌بهانه «سرکوب تظاهرات‌ها در ایران» را بررسی می‌کند.

 

«آندرو پیک»، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق همچنین از قصد واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از اغتشاش‌گران در ایران خبر داد.

 

«پیک» در واکنش به این سؤال که آشوب‌ها در ایران چه‌تأثیری بر سیاست واشنگتن در قبال ایران خواهد داشت گفت: «این تظاهرات‌ها نشان‌دهنده آن چیزی است که دولت آمریکا در تمام این مدت گفته است. بزرگترین قربانی دولت ایران، مردم این کشور هستند. ما رویدادها را کاملاً به‌دقت دنبال می‌کنیم».

 

او اضافه کرد: «ما به گفت‌وگو با شریکان بین‌المللی‌مان ادامه می‌دهیم و آنها را به تمرکز بر وقایع ایران تشویق می‌کنیم. این رویکرد، بسیار با آنچه در تظاهرات سال 2009 افتاد، تفاوت دارد».

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در حال رایزنی با شریکان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپا درباره حوادث ایران است. «پیک» گفت تیلرسون در حال تلاش برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی جهت «حمایت از مردم ایران» است.

 

ترامپ از زمان آغاز برخی ناآرامی‌ها در شهرهای ایران، هر روز دست‌کم یک بیانیه در حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات صادر کرده است. او روز گذشته (دوشنبه) در حساب کاربری‌اش در توئیتر ملت ایران را «گرسنه» توصیف کرد.

 

هیجان‌زدگی فعلی ترامپ برای حمایت از «مردم و شهروندان ایران» در حالی است که او چندی پیش، بعد از زلزله کرمانشاه به درخواست‌ها برای تسلیت به خانواده‌های قربانیان و حادثه‌دیدگان توجهی نشان نداد و از انتشار پیام در توئیتر در این باره خودداری کرد.

 

اقدامات ضدبشردوستانه ترامپ در آن حادثه به همین جا ختم نشد و خزانه‌داری دولت او چندی بعد با انتشار بیانیه‌ای خواستار رعایت تحریم‌ها در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ایرانی شد. رسانه‌ها مدتی بعد گزارش دادند تفاسیر سخت‌گیرانه از این بیانیه باعث شده فیس‌بوک و برخی سایت‌های خیریه صدها هزار دلار کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در خارج از ایران برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه را مسدود کنند.

 

«شهروندان ایران» که ترامپ اکنون از آنها سخن می‌گوید همان کسانی هستند که او حدود سه ماه پیش آنها را «ملت تروریست» خطاب کرد.

 

طرح این سؤال نیز خالی از نکته نیست که؛ آیا «تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز» که ترامپ مدعی حمایت از آنها است مشمول فرمان منع مهاجرت او که شهروندان ایران را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند هستند یا خیر؟

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان