//
کدخبر: ۱۶۳۵۱۶ //
ظریف:

ایران در برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده است

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در برجام با در نظرگرفتن همه شرایط بهترین اقدام را انجام داد که این انتخاب آمریکا را در وضعیت بغرنجی قرار داده است.

ایران در برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 «محمدجواد ظریف» امروز- دوشنبه- برای پاسخ به سوال علی ادیانی نماینده قائم شهر درباره علت عدم اجرای کامل شرایط مطروحه 9 گانه از سوی رهبر معظم انقلاب و شرایط مندرج در مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص برجام در مجلس حضور یافت.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال اظهار داشت: پس از نامه رهبر معظم انقلاب هیات نظارت بر روند اجرای برجام تشکیل شد که این هیات مسئول رسیدگی به اجرای مفاد نامه ایشان است.

ظریف اظهار داشت: وزارت امور خارجه گزارش های خود را به صورت مرتب به هیات ارائه می کند و هیات براساس مصالح کشور تصمیم می گیرد که چگونه عمل کند.

وی درمورد اقدامات جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه درخصوص برجام تاکید کرد که در نامه های متعدد از ابتدای اجرای برجام تاکنون موارد بدعهدی و نقض توافق هسته ای از سوی آمریکا و سایر اعضای برجام را به اطلاع طرف مقابل رسانده و نسبت به آن اعتراض کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: اقداماتی که باید در این راستا انجام می شد در هیات نظارت مورد تصویب قرار گرفت و این اقدامات هم انجام شده است.

ظریف همچنین گفت: نقش وزارت امور خارجه در همین حدی است که بیان کردم، نقش آن گزارش دهی است

وی اضافه کرد: ما به صورت مرتب و هر سه ماه یک بار گزارش برجام را به مجلس ارائه کردیم و این موضوع در مجلس بررسی شد و اگر تصمیم گیری لازم بوده انجام شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اعتقاد داریم از نظر منافع ملی با نظر گرفتن همه شرایط بهترین انتخاب انجام شده و این انتخاب آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده که امروز تمام تلاش خود را انجام می دهد تا از منزوی بودن خارج شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان