//
کدخبر: ۱۶۲۸۴۱ //

رکوردزنی تیپ ۵۵ هوابرد در انتقال سریع نیرو به منطقه رزمایش

فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز از اجرای رکورد جدید این تیپ در اجرای عملیات واکنش سریع و حضور به موقع در منطقه رزمایش خبر داد

رکوردزنی تیپ ۵۵ هوابرد در انتقال سریع نیرو به منطقه رزمایش
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر ذبیح الله بهمن زیاری فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز با اشاره به ماموریت ذاتی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز، اظهار داشت: ما در این رزمایش پس از بارگیری آمادهای هوایی تیپ متشکل از آمادهای ده‌گانه تسلیحات، مهمات، خودروهای تاکتیکی، انواع خمپاره ها، خمپاره اندازها و تیربارها به سمت منطقه عمومی رزمایش حرکت کردیم.

وی افزود: نیروهای واکنش سریع تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در فاصله زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه با تمامی تجهیزات و ساز و برگ نظامی و دریافت جیره غذایی ۷۲ساعته، توسط ۸ فروند هواپیمای سی ۱۳۰ از پایگاه شهید دوران شیراز به منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آمده و ضمن اجرای عملیات تازش هوایی و فرود گردانی عقبه دشمن را مسدود کردند.

فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز سرعت حضور این تیپ در صحنه رزمایش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این تیپ تهاجمی توانست در کمترین زمان ممکن خود را به منطقه رزمایش برساند که در واقع نوعی رکورد در انتقال نیرو محسوب می شود.

امیر سرتیپ دوم زیاری گفت: تیپ ۵۵ هوابرد همچنین با تعقیب نیروهای در حال فرار دشمن و انهدام نفرات و تجهیزات باقیمانده، عملیات الحاق با یگان های زرهی را با موفقیت انجام دادند.

وی اجرای عملیات بار ریزی آمادهای‌ هوایی را از دیگر اقدامات تیپ ۵۵ هوابرد شیراز عنوان کرد و افزود: این تیپ در کمترین زمان ممکن و بعد از ده دقیقه از فرود نیروهای تکاور، توانست ۲۱ دستگاه موتور سیکلت و خودروهای تاکتیکی مجهز به سلاح موشک انداز ۱۰۷ میلیمتری و همچنین خمپاره های سنگین و انواع تیربارها را از طریق هوا حمل و در منطقه رزمایش جهت استفاده یگان های واکنش سریع پرتاب و بار ریزی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان