//
کدخبر: ۱۳۰۷۰۸ //

آب انتقالی به استان یزد وصل شد

اداره کل روابط عمومی استانداری یزد اعلام کرد که با عنایت به پیگیری های صورت گرفته و تلاش مستمر اکیپ های فنی، آب انتقالی به استان دقایقی پیش وصل شد.

آب انتقالی به استان یزد وصل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

این اداره کل در گزارش خود نوشت: به اطلاع تمامی هم استانی های عزیز می رسد، با عنایت به پیگیری های صورت گرفته استاندار محترم و انجام رایزنی های مختلف با مقامات ارشد کشوری، تلاشهای مستمر اکیپ های فنی و تعمیر تأسیسات آسیب دیده جریان آب انتقالی به استان از دقایقی پیش وصل شده است.

همچنین انتظار می رود مردم استان با صرفه جویی و استفاده بهینه از آب، مسئولان را در این حوزه یاری رسانند.‌

افراد مهاجم سه شنبه شب، 16 پایه تیر برق خط لوله انتقال آب کوهرنگ به این استان را در شرق اصفهان شکستند و در پی آن، آب انتقالی قطع شد.

خط لوله انتقال آب کوهرنگ به یزد از اسفند سال 1396 تا شهریور ماه گذشته 16 بار در شرق اصفهان مورد تعرض قرار گرفت.

70 درصد آب شرب استان یزد در فصول سال و 60 درصد در فصل تابستان از محل این خط تأمین می شود باید تصمیم گیری جدی در رفع چنین مشکلاتی صورت گیرد.

هم اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک میلیارد و 78 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌ شود که 833 میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، 163 میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.

آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد 827 میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود 300 میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه 50سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی استان کاسته می‌شود.

آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال 1387،سه هزار و 166 لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال 1395 به 2 هزار و 631 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

انتقال آب به یزد در سال 1368 در ابتدای شکل گیری دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مصوب و در مسیر کاملا قانونی انجام شد و هر نوع اخلال در آن، قانون شکنی محسوب می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان