//
کدخبر: ۱۶۰۲۴۹ //
در دیدار نمایندگان مجالس ایران و سوریه مطرح شد؛

آمادگی ایران برای بازسازی سوریه با انتقال فناوری های روز

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر آمادگی تهران جهت انتقال فن آوری های جدید به سوریه برای بازسازی این کشور تاکید کرد.

آمادگی ایران برای بازسازی سوریه با انتقال فناوری های روز
به گزارش فرتاک نیوز،

از اعلام روز دوشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، 'حشمت الله فلاحت پیشه' این مطلب را شب گذشته در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با همتایان سوری خود اعلام کرد.

وی با اشاره به این که هدف از این سفر تحکیم روابط دو کشور دوست در تمام زمینه ها بوده بر آمادگی هیات ایرانی برای همکاری با مجلس سوریه برای سرعت بخشیدن به تصویب توافق های امضا شده و همکاری در اجرای تمام طرح های پیشنهاد شده تاکید کرد.

فلاحت پیشه با اشاره بر اهمیت روابط تهران و دمشق در شرایط حساس کنونی، ابراز امیدواری کرد که پیروزی سوریه بر تروریسم موفقیت های اقتصادی هم در پی داشته باشد.

'فیصل الخوری' رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه نیز با تاکید بر عمق روابط تاریخی ایران و سوریه و حمایت دو کشور از یکدیگر در مقابل بحران های خارجی تاکید کرد: اهداف سفر هیات ایرانی برای تحکیم روابط پارلمانی دو کشور محقق خواهد شد.

هیات های پارلمانی دو کشور در این دیدار بر ضرورت تحکیم روابط دو جانبه و افزایش همکاری در همه زمینه ها به ویژه پارلمانی تاکید کردند.

هیاتی پارلمانی ایران به ریاست فلاحت پیشه دیروز (یکشنبه) وارد سوریه شد.

هدف از این سفر گسترش همکاری‌های پارلمانی و ارتقاء مناسبات ایران و سوریه بعد از داعش است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این سفر به دنبال تداوم مناسبات بین ایران و سوریه پس از بحران است.

این کمیسیون جلساتی در خصوص راهبردهای سیاسی اقتصادی ایران در سوریه و عراق پس از بحران برگزار کرده است.

چندی پیش نیز هیات پارلمانی از سوریه با سفر به تهران با مقام های جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان