//
کدخبر: ۱۵۸۹۳۹ //

امنیت پایدار در مزرهای ایران و جمهوری آذربایجان حاکم است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون هیچ گونه مشکلی در مرزهای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد و امنیت پایدار در این مرزها حاکم است.

امنیت پایدار در مزرهای ایران و جمهوری آذربایجان حاکم است
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار 'قاسم رضایی' عصر سه شنبه در جریان سفر به پارس آباد مغان به خبرنگاران افزود: 756کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که این مرزها به لحاظ همکاری ها و روابط خوب از امن ترین مرزهای کشور است.

وی با اشاره به روابط خوب مرزبانان دو کشور اظهار داشت: در سایه این روابط و همکاری های مطلوب ، مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان به مرزهای دوستی تبدیل شده است.

او با تاکید بر حفظ امنیت و ارتقای آن در طول نوار مرزی مشترک ، ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دارای علایق و اشتراکات فراوانی هستند و این در ایجاد و حفظ امنیت مرزها و تحکیم روابط مرزی تاثیر زیادی دارد.

سردار رضایی از برگزاری اجلاس فرماندهان مرزبانی دو کشور در روز چهارشنبه(فردا) در بیله سوار خبر داد و گفت: در این نشست همه فرماندهان مرزبانی میدانی دو کشور حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: براساس پروتکل و توافق فرماندهان مرزبانی دو کشور، برای اولین بار آیین لحظه تحویل سال نو با حضور مرزبانان دو کشور در یکی از نقاط صفر مرزی ایران و آذربایجان برگزار می شود که چنین مراسمی می تواند در تعمیق روابط دو کشور و ارتقای امنیت مرزها تاثیر گذار باشد.

پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان