//
کدخبر: ۱۵۵۹۷۹ //

چمران در مسجد دانشگاه تهران: اینکه می‌گویند یمن چه ربطی به ما دارد سخن بچه‌گانه‌ای است

رئیس سابق شورای شهر گفت: اینکه عده‌ای در داخل می‌گویند که یمن چه ربطی ما دارد به سخن بچه‌گانه‌ای است زیرا جهان به هم پیوسته است؛ از این‌ها باید سوال کرد که اگر این‌گونه است پس آمریکا در آب‌های ما چه می‌کند؟

چمران در مسجد دانشگاه تهران: اینکه می‌گویند یمن چه ربطی به ما دارد سخن بچه‌گانه‌ای است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی چمران عضو هیئت علمی و رئیس سابق شورای شهر تهران در مراسم پویش دانشجویی روزه نجات در جمع دانشجویان روزه دار در مسجد دانشگاه تهران با بیان اینکه مسلمانان یمن نمونه‌ای از مقاومت اسلامی را به دنیا نشان دادند، گفت: ما در ایران هستیم و نمی‌توانیم عظمت انقلابمان را به خوبی احساس کنیم.

چمران ادامه داد: نخست وزیر وقت اسرائیل گفته بود که در خاورمیانه زلزله‌ای رخ داده اما شهید چمران به او اینطور پاسخ داد که نه در خاورمیانه بلکه در دنیا زلزله آمده است و امروز هم می‌بینیم که از کشورهای اسلامی تا قلب اروپا را فرا گرفته است، در فرانسه جلیقه زردها می‌گویند که از انقلاب ما الهام گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: یاسر عرفات و گروه فتح ۳۵ سال برای آزادسازی فلسطین تلاش و مبارزه کردند ولی نه تنها از فلسطین اخراج شدند بلکه در اردن، در روز جمعه سیاه از آنجا هم اخراج شدند و چند هزار نفرشان توسط ملک حسین کشته شد. باید ببینیم با وجود داشتن دستگاه تبلیغاتی قوی، نیروی انسانی مناسب و منابع مالی فراوان چرا نتوانستند موفق شوند؟

 رئیس سابق شورای شهر اضافه کرد: مسئله اینجا بود که در فلسطین از شانزده حزب به جز فتح بقیه با ایدئولوژی کمونیستی مبارزه می‌کردند و مارکسیست بودند. در پایان هم دیدید که یاسر عرفات به کمپ دیوید رفت و زیر نظر آمریکا صلح کرد، حتی معلوم نشد چطور مرد و امروز هیچ نقشی در معادلات فلسطین ندارند

وی یادآور شد: از آن طرف فلسطینی‌ها وقتی از ایدیولوژی انقلاب اسلامی که برگرفته از فلسفه قیام عاشورا است بهره بردند در غزه موفقیت‌های فراوانی کسب کردند.این تفکر انقلاب اسلامی را مردم یمن دنبال کردند و امروز با بن‌سلمان که در شقاوت و کودک‌کشی کمتر از اسرائیلی‌ها نیست، مبارزه می‌کنند. آمریکا هم از این گاوشیرده استفاده خود را می‌برد و با راه انداختن جنگ‌ها مسلمانان را تضعیف می‌کند

چمران گفت: ما از مردم یمن حمایت می‌کنیم و به حمایت خود افتخار می‌کنیم، هر چند حمایت ما حداقلی است و آنقدر محاصره شدید است که امکان آن نیست. اینکه عده‌ای در داخل می‌گویند که ما چه ربطی به یمن داریم سخن بچگانه‌ای است زیرا جهان به هم پیوسته است؛ از این‌ها باید سوال کرد که اگر این‌گونه است پس آمریکا در آب‌های ما چه می‌کند؟

 رئیس سابق شورای شهر اظهار داشت: انشالله مردم یمن با دفاع جانانه‌شان و به برکت خون شهدایشان قطعا به موفقیت خواهند رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان