//
کدخبر: ۱۴۹۳۵۹ //
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

حرکت آموزش و پرورش بر مبنای منویات رهبری و برنامه‌های دولت است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش، توجه به منویات رهبری، اجرای سیاست‌های دولت و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است.

حرکت آموزش و پرورش بر مبنای منویات رهبری و برنامه‌های دولت است
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیرعلی نعمت‌اللهی در حاشیه سفر خود به استان هرمزگان، پس از شرکت در آئین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان، شامگاه جمعه در جمع مدیران آموزش و پرورش استان حضور یافت و اظهارداشت: مدیران آموزش و پرورش باید با حضور میدانی، نقش موثر خود را در دفاع از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش ایفا کنند.

وی افزود: برخی هجمه‌های سنگین علیه آموزش و پرورش فضا را به گونه‌ای ایجاد می‌کند که وقت و انرژی مدیران را تحت شعاع قرار می‌دهد بنابراین همه مدیران آموزش و پرورش باید در میدان عمل مدافع سیاست‌های آموزش و پرورش باشند و در تنویر افکار عمومی از واقعیت‌های موجود بکوشند.

به گفته نعمت‌اللهی، خوشبختانه آموزش و پرورش در دوران وزارت آقای بطحایی رویکرد تحولگرایی را در همه زمینه‌ها در پیش گرفته است و با چابکی و سرعت عمل، برابر برنامه، سیاست‌های سند تحول بنیادین را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه برای ما مهم است رضایت جامعه هدف و دور نگه داشتن نظام تعلیم و تربیت از حواشی و روزمره‌گی و معطوف نمودن مسیر حرکت به اهداف سند تحول و اجرای برنامه‌های ملی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: رضایت مقام معظم رهبری از حرکت آموزش و پرورش در مسیر برنامه و تقویت ارزش‌های انقلاب و توجه به آسیب‌های اجتماعی، برای آموزش و پرورش یک سرمایه ارزشمند است که باید در تقویت این مسیر همه مدیران پای کار باشند.

وی همچنین با اشاره به نقش موثرخیرین خاطرنشان کرد: قطعا دولت با توجه به محدودیت‌های مالی و منابع اعتباری نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای آموزش و پرورش باشد لذا ورود و حمایت خیرین نقش بسزایی در کاهش مشکلات آموزش و پرورش و توسعه این بخش مهم دارد.

نعمت‌اللهی با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه‌ساز در استان هرمزگان افزود: استان هرمزگان با وجود چنین خیرین نیکوکاری، در کشور جایگاه ممتازی دارد که باید قدرت این ظرفیت ارزشمند را بدانیم.

وی با اشاره به دور جدید مدیریتی در آموزش و پرورش هرمزگان، یادآورشد:  قطعاً با استقبال بی‌نظیری که از انتصاب موسی دادی‌زاده، در جایگاه مدیرکل جدید آموزش و پرورش شد و همچنین حمایت یکپارچه مجمع نمایندگان استان، نماینده عالی دولت و همراهی فرهنگیان و آحاد مردم، آموزش و پرورش هرمزگان چشم انداز روشنی را در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود پیش رو دارد.

این مقام مسؤول همچنین با تأکید بر مسؤولیت اجتماعی همه مدیران آموزش و پرورش تاکیدکرد: مدیران آموزش و پرورش باید همواره در میدان دفاع از سیاست‌های وزارتخانه باشند و با محور قرار دادن سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی، اهتمام  لازم را در اجرای برنامه‌ها داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان تاکیدکرد: یکی دیگر از مواردی که ضرورت دارد مورد توجه جدی مدیران آموزش و پرورش باشد، توجه به شبهاتی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود که باید با روشنگری و دفاع صریح از دستاوردهای آموزش و پرروش، جامعه را در جریان واقعیت‌های این مجموعه قرار بدهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۳۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان