//
کدخبر: ۱۴۳۷۱۵ //
رسانه های ترکیه به نقل از روحانی:

تحریم های آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران ندارد

رسانه های ترکیه اظهارات امروز دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در واکنش به تحریم آمریکا را به صورت گسترده ای منعکس کرده و به نقل از وی نوشتند: تحریم های آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران نداشته و آمریکایی ها مجبور به عقب نشینی از مواضع قبلی خود شده اند.

تحریم های آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه گونش با درج عنوان 'تحریم ها تاثیری ندارد' به سخنان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران با خبرنگاران پس از نشست مشترک با روسای قوه مقننه و قضاییه اشاره کرد و نوشت: به گفته روحانی، تحریم های آمریکا از مدت ها پیش آغاز شده و بی گمان تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

شبکه خبر.7 نیز، عنوان 'روحانی ترساند و حرف آخر را زد' نوشت: حسن روحانی، تحریم های آمریکا علیه ایران را بی تاثیر خواند و تاکید کرد که دور جدید تحریم ها که از 5 نوامبر شروع شده، هیچ تاثیری بر روند اقتصادی ایران نداشته است چرا که آنها هرچه تیر در ترکش داشتند، قبلا علیه ملت ایران استفاده کرده بودند و چیز جدیدی نداشتند که ارائه کنند.

روزنامه کارار نیز با انتخاب تیتر 'تحریم ها اثری ندارد' به مواضع امروز رییس جمهوری ایران در خصوص تحریم ها پرداخت و نوشت: روحانی، اقدامات واشنگتن در راستای تحت فشار قراردادن ایران را بیهوده و بی اثر توصیف کرد.

به نوشته این رسانه، رییس جمهوری ایران، ادعای مقامات کاخ سفید مبنی بر هدف قراردادن دولت ایران را دروغ خواند و تاکید کرد که این تحریم ها، زندگی و معیشت مردم را نیز هدف گرفته است اما بی گمان تاثیری نخواهد گذاشت.

روزنامه آکشام با درج تیتر 'آمریکا مجبور به عقب نشینی شد' به انتشار سخنان امروز رییس جمهوری پرداخت و نوشت: روحانی در سخنان خود، توقف صادرات نفتی ایران را امکانپذیر ندانست و تاکید کرد که آمریکایی ها از هر ابزاری برای صفر کردن صادرات نفت استفاده کردند اما نتوانستند و خود نیز به نوعی به شکست این طرح اعتراف کردند.

به نوشته این رسانه، رییس جمهوری ایران ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر هدف قرار ندادن معیشت مردم با تحریم ها را فریب افکار عمومی توصیف کرد و در پاسخ به آن بیان کرد که تحریم سیستم بانکی هر کشوری به واردات مواد دارویی و غذایی تاثیر می گذارد و این همان آسیب رساندن به زندگی مردم است.

روزنامه خبر تورک نیز با درج عنوان 'آمریکا مجبور به عقب نشینی شد' نوشت: معافیت هشت کشور در اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران از دیدگاه حسن روحانی یک شکست برای دولتمردان آمریکا و گامی به عقب از سوی آنها قلمداد شد.

روزنامه آیدینلیک تیتر متقاوت 'اگر ایران نتواند نفت بفروشد، دیگران نیز نمی توانند بفروشند' را برای انتشار سخنان رییس جمهوری انتخاب کرد و نوشت: حسن روحانی مانند مواضع چند ماه پیش خود بار دیگر تاکید کرد که اگر ممانعتی در صادرات نفت ایران به وجود آید، بی گمان دیگر کشورهای منطقه نیز نمی توانند نفت خود را صادر کنند.

این رسانه نزدیک به حزب وطن ترکیه در ادامه به نقل از رییس جمهوری ایران نوشت: این حرف که آمریکا به دنبال فشار به مردم نبوده و دنبال فشار بر نظام و حکومت است، کاملا ناصحیح و نادرست می باشد و خود آنها در عمل این واقعیت را آشکار کرده اند.

از دیگر رسانه های ترکیه می توان به روزنامه ینی آکیت اشاره کرد که با درج عنوان 'چیزی در دست آنها نیست'، اظهارات حسن روحانی را منتشر کرد و نوشت: رییس دولت ایران طی سخنانی بر تاثیر نداشتن تحریم های آمریکا علیه کشورش اصرار ورزید و دست مقامات واشنگتن را برای ضربه زدن به ایران خالی عنوان کرد.

به نوشته این رسانه نزدیک به حزب حاکم ترکیه، آنها در طول ماه ها و سال های اخیر همه ترفندها را برای فشار بر دولت و مردم ایران به کار بستند و امروز چیزی برای استفاده در راستای تحریم ایران ندارند.

پایگاه اینترنتی شبکه ان.تی.وی ترکیه نیز با درج عنوان 'آمریکا به ناتوانی در صفر کردن صادرات ایران اعتراف کرد' نوشت: معافیت هشت کشور و صفر نشدن صادرات نفت ایران با آغاز تحریم های ثانویه از سوی رییس جمهوری ایران، شکستی دیگر برای آمریکا عنوان شد و روحانی در واکنش به تحریم های آمریکا تاکید کرد که واشنگتن بار دیگر در مواجهه با ایران وادار به عقب نشینی شد.

این رسانه در بخش دوم خبر خود به نقل از روحانی نوشت: دور جدید تحریم ها که از 5 نوامبر شروع شد، هیچ تاثیری بر روند اقتصادی ایران نداشته است و آمریکایی ها هرچه تیر در ترکش داشتند، قبلا علیه ملت ایران رها کرده بودند و چیز جدیدی نداشتند که ارائه کنند.

به نوشته این رسانه، رییس جمهوری ایران ضمن بی تاثیر خواندن تحریم های آمریکایی تاکید کرد: برای تولید و واردات کالاهای اساسی و دارو و سایر نیازمندی ها هم مشکلی نداریم و امروز شرایط تولید در ایران نسبتاً خوب است و صادرات ما هم نسبت به شش، هفت ماهه سال گذشته افزایش پیدا کرده و افزایش صادرات به معنای افزایش تولید و افزایش کسب و کار مردم است.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال خروج این کشور از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج واشنگتن از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست نخواهد یافت و اکنون برخلاف تحریم های اعمال شده قبلی علیه ملت ایران تنهاتر از هر زمان دیگر است.

به دنبال این اقدام ترامپ کشورهای اروپایی اعلام کردند که به دنبال ساز و کاری برای ادامه مبادلات اقتصادی با ایران هستند و مقامات دولت ترکیه هم اعلام کردند که آمریکا را در اعمال تحریم علیه ایران همراهی نخواهند کرد.

به دنبال این اقدام ترامپ کشورهای اروپایی اعلام کردند که به دنبال ساز و کاری برای ادامه مبادلات اقتصادی با ایران هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان