//
کدخبر: ۱۴۱۲۸۶ //
تاجیک:

دانمارک در زمین مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بازی می‌کند

یک تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: دانمارکی‌ها در زمین مثلث آمریکایی، رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی بازی می‌کنند، از یک طرف می‌خواهند اقدامات ایران را ابتر و سترون کنند که تلاش دارد برجام را حفظ کند و در قالب برجام به تامین نیازمندی‌های و رفاه مردم دست بزند و از سوی دیگر قصد دارند قضیه خاشقجی را به دست فراموشی بسپرند.

دانمارک در زمین مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بازی می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

نصرت الله تاجیک در واکنش به ادعای برخی از مقامات دانمارکی در خصوص عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در این کشور و انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اطلاعات و قرائن ارائه شده از سوی مقامات دانمارکی خیلی ضعیف و متناقض است ولی با توجه به این‌که در آستانه 5 نوامبر که تحریم‌های نفتی آمریکا شروع می‌شود، قرار داریم و تلاشی که ایران برای تطبیق خود با استانداردهای بین المللی در زمینه مسائل اقتصادی، FATF، قانون مبارزه با پولشویی و... انجام داده، این اقدام دانمارک به نوعی تلاش برای به هم زدن رابطه ایران و اتحادیه اروپا و ایجاد مانع در برقراری کانال مالی بین ایران و اروپا است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک نروژی ایرانی تبار در حال عکسبرداری از ساختمانی باشد بیانگر اقدام ایران برای ترور فردی که ادعا شده نیست! در واقع دانمارکی‌ها در زمین مثلث آمریکایی، رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی بازی می‌کنند، از یک طرف می‌خواهند اقدامات ایران را ابتر و سترون کنند که تلاش دارد برجام را حفظ کند و در قالب برجام به تامین نیازمندی‌های و رفاه مردم دست بزند و از سوی دیگر قصد دارند قضیه خاشقجی را به دست فراموشی بسپرند.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: از آنجایی که اطلاعات بیرون آمده بسیار ناقص، مبهم و متضاد است، حتی نخست وزیر نروژ نیز در مصاحبه‌ای که پنج کشور اسکاندیناوی در حمایت از دانمارک داشتند، گفت هنوز اطلاعات برای تصمیم‌گیری کم است و لذا به نظر می‌رسد دانمارک با عجله خاصی این قضیه را مطرح کرده‌است. اتفاقا حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از این اقدام نیز به مشکوک بودن این حرکت دانمارکی‌ها می‌افزاید.

تاجیک افزود: البته سایت اخبار ملی اسرائیل نیز مطلبی منتشر و اعلام کرده که اطلاعات این کار را موساد به سازمان امنیت دانمارک داده و به نظر می‌آید توطئه‌ای بیش نباشد.

سفیر پیشین کشورمان در اردن همچنین اظهار کرد: اصل این قضیه به یک عکس‌برداری به فرد نروژی که تابعیت ایرانی دارد، مربوط می‌شود، ابتدا گفتند سه نفر را چند روز قبل دستگیر و سپس آزاد کرده‌اند و مجددا یکی از این افراد دستگیر شده است، لذا مطالب متناقضی ارائه شده و هنوز متاسفانه اطلاعات منسجم و تعیین‌کننده‌ای از سوی دانمارک ارائه نشده است و لذا لازم است مسئولین وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کپنهاک با ارائه درخواست حق دسترسی کنسولی به فرد دستگیر شده در تهران و کپنهاک برای ملاقات با وی تلاش و اطلاعات دقیقی کسب کنند. زیرا اطلاع از اهداف او و همچنین جلوگیری از تحت فشار قرار دادن نامبرده که نه نام و نه مشخصات وی هنوز اعلام نشده  بسیار مهم است. زیرا چه بسا با این سناریوسازی دانمارکی‌ها که حرکتی بچه گانه است یک نفری را معرفی و او نیز اعلام کند از سوی ایران دست به چنین اقدامی زده است! به هر حال عکسبرداری نمی‌تواند جرم و یا قرینه‌ای برای اقدامات خلاف قانون باشد.

وی تصریح کرد: اگر سفیر دانمارک بعد از حادثه اهواز که منجر به شهادت 25 تن از شهروندان مان شد و مسئولین حرکه التحریر الاحواز که در این کشور آزادانه فعالیت کرده و مسئولیت این عملیات را به عهده گرفتند اخراج می‌شد اینگونه با هیچ و پوچ علیه ما سناریو سازی نمی‌شد! هم اکنون نیز با توجه به آن حادثه هم مسئولین سیاست خارجی و هم رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید از طریق سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی دولت دانمارک را زیر فشار افکار عمومی مجبور به تحویل آنها به ایران برای محاکمه کنند تا خون به ناحق ریخته این بیگناهان بدون پاسخ نماند. دولت دانمارک در زمینه عدم اقدام مناسب در برابر حادثه مذکور، اعطای پناهندگی به افراد و مسئولین حرکه التحریر الاحواز و پذیرش مسئولیت این حادثه از سوی آنان مسئول و باید پاسخگو باشد.

تاجیک با بیان این‌که متاسفانه نه تنها دولت دانمارک در این زمینه مسئولانه برخورد نکرده بلکه به نظر می‌رسد عجله خاصی برای سناریو سازی و طرح این ادعا علیه ایران داشته است، گفت: در حقیقت یکی از اهداف‌شان فرار از پاسخگوئی و پذیرش تبعات جنایت مسئولین حرکه التحریر الاحواز و همچنین لطمه زدن به کانال مالی ایران و اروپا است که مقرر شده طی هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در مجموع اطلاعاتی که دانمارکی‌ها ارائه کرده‌اند از آن‌چنان صلابتی برخوردار نیست و ضعیف است که حتی بخشی از رسانه ها، ناظرین و تحلیلگران سیاسی و بین المللی در این قضیه تشکیک کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان