//
کدخبر: ۱۲۲۶۴۸ //
حاشیه های سوال از روحانی؛

از تاکید بر اعتدال تا وحدت و همدلی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری امروز در مجلس باردیگر تاکید کرد که راه من راه اعتدال و وحدت است و همه باید برای حل مشکل مردم دست به دست هم دهیم.

از تاکید بر اعتدال تا وحدت و همدلی
به گزارش فرتاک نیوز،

 رییس قوه مجریه در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس به پنج سوال 82 نماینده به طور کامل پاسخ داد.

** روحانی در این جلسه پاسخگو بودن ' را بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام دانست و گفت: هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن یک نقطه ضعف است .

وی تاکید کرد: همه باید به بهترین کلام و بهترین سخن و بهترین جملات نسبت به هم صحبت کنیم. این روز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردم سالاری دینی می بینم.

رییس دولت دوازدهم خطاب به ملت ایران اظهارداشت که هیچ گاه کاری بدون مشورت و خرد جمعی انجام نداده ام.

** رییس جمهوری امروز با آغاز جلسه علنی در ساعت 8:13 دقیقه وارد صحن علنی شد.

**علی مطهری نایب رییس مجلس، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید و جمعی از اعضای فراکسیون امید با ورود رییس جمهوری به استقبال دکتر روحانی رفتند.

**اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس جمهوری را همراهی می کردند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری نیز در این جلسه حضور داشتند.

**300 خبرنگار، تصویربردار، فیلمبردار داخلی و خارجی این رویداد را پوشش خبری دادند که از این میان 80 خبرنگار و فیلمبردار از رسانه های خارجی بودند.

**پنج طراح سوال از رییس جمهوری در ابتدا دلایل سوال خود را مطرح کردند و سپس رییس جمهوری پاسخ های خود را بیان کرد نهایتا یکی از نمایندگان طراح پس از صحبت های روحانی، سخنرانی کرد و رییس جمهوری بار دیگر پشت تریبون مجلس قرار گرفت و به ابهامات پاسخ داد.

**یکی از حاشیه های جلسه علنی امروز مجلس، جمع آوری امضا توسط حسینعلی حاجی دلیگانی برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بود، حاجی دلیگانی در میان صحبت های رییس جمهوری امضای نمایندگان را برای استیضاح این وزیر جمع می کرد.

**در هنگام صحبت های مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس ، وی درخواست آب کرد که لاریجانی گفت برایشان یک پارچ آب بیاورید. ذوالنور با خنده گفت: از آب هم مضایقه کردند کوفیان، ببخشید که لاریجانی گفت حالا شما چرا کوفی شدید!

**روحانی در بخشی از سخنانش خطاب به نمایندگان گفت: اگر فکر می کنید ارتباط دولت با مجلس کم است آن را بیشتر کنیم، ما که هر وقت از وزرا می پرسیم کجا هستید؟، می گویند مجلس هستیم.

علی لاریجانی رییس مجلس با خنده پاسخ داد: اینجا که نیستند، ببینید کجا هستند.

رییس دولت تدبیر وامید با خنده خطاب به لاریجانی گفت: شما کمیسیون نمی روید، لاریجانی دیگر پاسخی نداد.

روحانی ادامه داد: اگر این رابطه کم است آن را بیشتر می کنیم، در هفته های گذشته با نمایندگان دیدار داشتیم در هفته دولت قرار داریم ما باید نمایندگان را دعوت می کردیم ولی ما آمدیم اینجا، البته اگر آنجا می آمدید یک شیرینی بود اما اینجا آن شیرینی هم نیست!

**پس از صحبت های رییس جمهوری، رییس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: 22 نماینده در نامه ای خواهان رای گیری علنی و با نوشتن نام نمایندگان شدند.

وی افزود: بر طبق قانون ما باید رای گیری را به صورت دستگاهی انجام دهیم ولی اگر نمایندگان به این درخواست رای دهند رای گیری به صورت علنی می شود.

نمایندگان مجلس با 117 رای موافق، 126 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 250 نماینده حاضر با این پیشنهاد مخالفت کردند.

**در ادامه رییس جمهوری با بدرقه جمع کثیری از نمایندگان، مجلس شورای اسلامی را ترک کرد و لاریجانی هر سوال از روحانی را به صورت جداگانه رای گیری کرد.

**نهایتا نمایندگان از پاسخ های رییس جمهوری به چهار سوال قانع نشدند و پاسخ رییس جمهوری به سوالی درمورد علت استمرار تحریم های بانکی با گذشت بیش از دو سال به رغم اجرای همه تعهدات برجام را قانع کننده ندانستند.

**لاریجانی پس از پنج رای گیری از نمایندگان برای حوصله و رعایت نظم و انضباط مجلس قدردانی کرد اما هیچ توضیحی درمورد سرانجام این سوال ها نداد.

**این رای گیری در حالی انجام شد که نمایندگان مجلس در طول جلسه علنی امروز بارها از همدلی و وحدت میان مجلس ودولت سخن گفتند، وحدت و همدلی موضوعی بود که در رای امروز نمایندگان مجلس نمایان نبود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان