//
کدخبر: ۱۱۷۹۸۹ //

روحانی اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را ابلاغ کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، «قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» را برای اجرا به وزارتخانه‌های‌ امور اقتصادی و دارایی و دادگستری ابلاغ کرد.

 روحانی اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را ابلاغ کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این ابلاغ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب جلسه مورخ سی و یکم تیر ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 10 مرداد 1397 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

درمقدمه توجیهی این قانون آمده است: به منظور رفع ایرادات قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مواردی نظیر لزوم مشخص شدن دایره شمول جرائم تروریستی موضوع این قانون و لزوم تفکیک افراد یا سازمان های تروریستی شناخته شده از سایر افراد قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم تهیه شد.

پیگرد جرائم علیه سازمان های بین المللی فاقد نمایندگی در ایران، تعریف دایره شمول جغرافیایی پیگرد جرم تامین مالی تروریسم در داخل و خارج از کشور، تعیین مصادیق افراد، گروه ها و سازمان های تروریستی داخلی و بین المللی توسط شورای عالی امنیت ملی و فراهم شدن ساز و کار قانونی مناسب جهت توقیف اموال و ابزار ارتکاب تامین مالی تروریسم، مصادره اموال و دارایی های افراد و گروه های تروریستی از دلایل تهیه این قانون اصلاحی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان