//
کدخبر: ۱۱۴۳۱۹ //
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

مطالبه مجلس، حذف اسناد عادی است/ بسیاری از پرونده محاکم قضایی مربوط به ثبت عادی است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: تحول در نظام ثبتی کشور یکی از کاربردی‌ترین سامانه‌های کشور که به صورت آنلاین در اختیار بخش‌های مختلف کشور مانند سامانه بانکی، گمرک، ونظام شفافیت قرار دهیم.

مطالبه مجلس، حذف اسناد عادی است/ بسیاری از پرونده محاکم قضایی مربوط به ثبت عادی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی بختیار عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک گلپایگان اظهار کرد: طرحی در مجلس در زمینه شفافیت‌سازی و سامانه ثبت اسناد و املاک الکترونیکی در دست اقدام است، این طرح یکی از کاربردی‌ترین سامانه‌های کشور که به صورت آنلاین و شفاف می‌تواند در اختیار بخش‌های مختلف کشور مانند سامانه بانکی و گمرک قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اقدامات برنامه ششم توسعه تحول در نظام ثبتی بود که با حضور مسوؤلان قوه قضائیه در زمان برنامه‌نویسی به صورت یکی از احکام مورد نیاز در برنامه ششم توسعه گنجانده شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه اجرای قوانین کمی و کاستی نداریم، اما مطالبه مجلس از ثبت اسناد و املاک مربوط به ادوار مختلف بوده که اسناد عادی حذف شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از تشکیل سازمان ثبت اسناد و املاک این بود که کار به طوری تسهیل شود که همه اسناد عادی حذف شود، بسیاری از بحث‌هایی که در محاکم قضایی داریم ناشی از ثبت اسناد عادی است که باید کاهش یابد و البته کارهای زیادی نیز انجام شده است.

بختیار افزود: در سطح شهرستان اراضی کشاورزی فراوانی داریم و باید  اراضی کشاورزی در سامانه الکترونیکی ثبت شود که  اقدامات خوبی در 2 سال اخیر انجام شده است و در سال جاری گام بزرگ‌تری برداشته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان