//
کدخبر: ۱۰۴۴۵۱ //
مسجدجامعی:

احکام قضایی دانشجویان دانشگاههای تهران بازبینی شود

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، بازبینی احکام صادره علیه برخی دانشجویان دانشگاههای تهران را خواستار شد.

احکام قضایی دانشجویان دانشگاههای تهران بازبینی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مسجدجامعی روز یکشنبه در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: چند روز پیش و پس از سخنرانی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با گروه زیادی از استادان و دانشجویان مواجه شدم که به احکام صادره علیه چند دانشجو اعتراض داشتند.

وی اضافه کرد: در همان مراسم نامه‌ای با امضای گروه‌های مختلف فکری و استادان به من دادند اما به علت اینکه استاد نبودم متن را امضا نکردم.

مسجد جامعی با بیان اینکه «قول دادم به عنوان نماینده مردم نکته‌ای را که در این خصوص به نظرم می‌رسد بازگو کنم»، گفت: از موضوعاتی که این روزها بویژه در گروه‌های دانشگاهی و دانشجویی مطرح می‌شود احکام سنگینی است که قوه قضائیه برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران صادر کرده است.

وی ادامه داد: البته قوه قضائیه مرجع قانونی رسیدگی و صدور احکام قضایی است ولی نباید از یاد ببریم که سلوک با دانشجو شیوه دیگری می‌طلبد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: این ظرافت‌ها را در دیدارهای مقام رهبری با دانشجویان کاملا مشاهده می‌کنیم؛ هم موضوعاتی که مطرح می کنند، هم نقدهایی که بیان می شود و هم زبان این نقدها با دیدارها و جلسات دیگر کاملا متفاوت است؛ مدارایی که در این جلسات شاهد هستیم نمونه ای از رفتار معیار با دانشجویان است.

مسجدجامعی یادآور شد: اصراری که مقام معظم رهبری دارند که حتی بیان خلاف نظرات رهبری جرم و مستوجب پیگیرد قضایی نیست و اصراری که ایشان بر فراهم آوردن فضای نقد آزادانه و بدون رودربایستی بین دانشجویان دارند باعث می شود گاه حتی فضای تند و احساسی از طرف دانشجویان را هم صمیمانه می پذیرند و این موضوع از مشخصه های این دیدارها است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به این نکات از مسئولان قوه قضائیه می خواهم با در نظر داشتن این ظرافت ها به بازبینی در احکام صادره بپردازند و امیدوارم با این رفتار شاهد اتفاقات خوب و تاثیرگذار هم در محیط های آموزشی و هم در بین دانشجویان باشیم.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد این موضوع از معدود مواردی است که همه گروههای علمی و فکری دانشگاهها در آن ورود کرده اند و تجدید نظر در این احکام را خواستار شده اند.

مسجدجامعی در پایان از رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد که به عنوان نماینده مردم تهران شخصا این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته موضوع بازداشت عده ای از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که شمارشان توسط منابع مختلف 11 نفر اعلام شده و صدور احکام قضایی علیه آنها خبرساز بوده و مورد اعتراض بخش هایی از جامعه دانشگاهی کشور نیز قرار گرفته است.

برخی رسانه ها صدور حکم حبس، ممنوعیت خروج از کشور و منع فعالیت مجازی را به عنوان احکام قضایی این دانشجویان اعلام و آنها را سنگین توصیف کرده اند و تخفیف در احکام را خواستار شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان