//
کدخبر: ۹۸۴۲۱ //

درمان جوش های نشیمنگاه را به این ۹ روش بسپارید!

درمان جوش های نشیمنگاه را به این ۹ روش بسپارید! التهاب فولیکول های مو می تواند منجر به ایجاد آکنه های متعدد بر روی باسن شود. لباس های کتان شل و راحت بپوشید، ناحیه ملتهب را تمیز کنید و با یک تامپون، دانه های جوش را درآورید.

درمان جوش های نشیمنگاه را به این ۹ روش بسپارید!
به گزارش فرتاک نیوز،

التهاب فولیکول های مو می تواند منجر به ایجاد جوش های نشیمنگاه و آکنه های باسن شود. در حالی که هنوز خیلی مشخص نشده است علت جوش نشیمنگاه چیست؛ اما احتمالاً در نتیجه فولیکولیت یا همان التهاب فولیکول های مو، عارض می شود. برای درمان جوش های نشیمنگاه لباس های کتان شل و راحت بپوشید، ناحیه ملتهب را تمیز کنید و با یک تامپون، دانه های جوش را درآورید. روی ناحیه مربوطه می توانید آبلیمو، روغن رقیق اوکالیپتوس یا روغن درخت چای بریزید و بمالید. سس سیر یا خمیر زردچوبه نیز می تواند موثر واقع شود.

اگر طغیان انبوهی از جوش های نشیمنگاه شما را به دردسر انداخته است، کاملاً متوجه درد شما هستیم. جوش های روی صورت به اندازه کافی بد و مزاحم هستند، اما مقدار زیادی از دانه های جوش در ناحیه باسن نیز بسیار زیاد می تواند باعث ناخوشایندی شود. اما ممکن است از شنیدن این حقیقت که این نوع آکنه، خیلی بین افراد جامعه، غیر معمول نیست، هیجان زده شوید. راه های بسیاری جهت خلاص شدن از این شرایط آزاردهنده وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. پس با نت نوشت همراه شوید تا با ۹ روش به درمان جوش های نشیمنگاه بپردازید.

myframe

[yektanet.com]

علت جوش های نشیمنگاه و  درمان جوش های نشیمنگاه

معمولاً علت جوش های نشیمنگاه توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس است و عواملی نظیر عرق و خارش، تشدیدش می کند. استفاده از ضد عفونی کننده های ضدباکتریایی، پمادها و حتی آنتی بیوتیک های خوراکی در دفع این میکروارگانیسم، رایج است، اما مرهم های طبیعی نیز به اندازه این داروهای ساختگی، موثر هستند. در اینجا به بیان چند نکته جهت از بین بردن و درمان جوش های نشیمنگاه خواهیم پرداخت.

۱- برای درمان جوش های نشیمنگاه لباس های راحت و شل بپوشید: لباس های چسبان، علی الخصوص لباس های زیر که از فیبر های سنتتیک ساخته می شوند، به همراه عرق و سایش و خارش، مجموعه مهلکی را تشکیل می دهند که سبب تحریک پوستتان می شوند و می توانند رشد و تکثیر این میکروارگانیسم ها را سبب شوند. لباس های راحت و غیرچسبان بپوشید تا پوستتان نفسی تازه کند.

۲- با یک تامپون، دانه های جوش را درآورید: باکتری های موجود در گونه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس، قادرند تاول ها یا برآمدگی های ملتهبی را که با چرک پر شده اند، به وجود آورند. بر روی این نقاط، تامپون گرم و مرطوب را دو مرتبه در روز، هر بار به مدت بیست تا سی دقیقه قرار دهید تا به آرامی چرک را زه کشی کند. این کار را دو الی سه روز تکرار کنید. پس از مدت ذکر شده، شما می توانید عقب نشینی و فرورفتن این برآمدگی ها را مشاهده کنید.

۳- ناحیه عفونی را تمیز نگه دارید: برای بدتر نشدن آکنه ها، لازم است که بهداشت فردی را رعایت کنید و ناحیه مربوطه را تمیز نگه دارید. اگر لازم است برای مدت طولانی در بیرون از منزل و زیر تابش آفتاب فعالیت کنید، هنگام بازگشت، حتماً لباس عرق کرده تان را عوض کنید یا اینکه دوش بگیرید. حتی می توانید از یک صابون ضد باکتریایی خوب جهت کاهش سرعت تکثیر باکتری ها و جلوگیری از گسترش عفونت استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان