//
کدخبر: ۸۸۲۵۴ //

روشی جدید برای درمان نیش مار

محققان موسسه تحقیقاتی LSTM در لیورپول انگلیس راهکار جدیدی را برای درمان نیش مار ابداع کردند.

روشی جدید برای درمان نیش مار
به گزارش فرتاک نیوز،

معمولا پادزهرها فقط نیش مارهایی را درمان می کنند که یک نوع سم دارند. این پادزهرها معمولا با استفاده از زهر یک مار در یک محیط بسته تولید می شوند. بدین ترتیب لازم است برای درمان نیش مارهای ساکن در مناطق مختلف زمین، پادزهرهای مختلفی نیز تولید شود. محققان به جای تمرکز بر محدوده جغرافیایی، روی سم شناسی مارها تمرکز کردند و توانستند زهر این مارها را در چهار گروه طبقه بندی کنند.

سم های عامل انعقاد خون که موجب لختگی خون می شوند، سم های عامل خونریزی، سم های عصبی که سیستم عصبی را فلج می کنند و سم های عامل مسمومیت سلولی که موجب خرد شدن سلول ها و از بین رفتن بافت ها می شود.

محققان توانستند پادزهری را بسازند که ویژگی انعقادکنندگی خون را در زهر انواع مختلف مارها از بین می برد و بدین ترتیب نشان دادند که می توان صرف نظر از گونه و ویژگی های جغرافیایی مارها پادزهرهایی را برای خنثی کردن آثار هریک از این چهار نوع زهر تولید کرد.

اکنون محققان در تلاشند تا با توسعه دامنه تحقیقات خود پادزهرهایی را برای خنثی کردن آثار سه نوع زهر دیگر تولید کنند. همچنین محققان در تلاشند تا از قابلیت های بالقوه مسدودکننده های آنزیم ها به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت برای آنتی بادی های مورد استفاده در پادزهرها بهره بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان