//
کدخبر: ۸۷۳۵۳ //

هرگز در این ظروف غذا نخورید!

محمدرضا وحیدی‌پور اظهارکرد: امروزه استفاده از ظروف تفلون یا نچسب بسیار معمول شده است و تقریبا همه ما از این ظروف برای آشپزی استفاده می‌کنیم بدون آن که بدانیم استفاده از این ظروف ممکن است خطراتی برای سلامتی ما داشته باشد.

 هرگز در این ظروف غذا نخورید!
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا وحیدی‌پور  اظهارکرد: امروزه استفاده از ظروف تفلون یا نچسب بسیار معمول شده است و تقریبا همه ما از این ظروف برای آشپزی استفاده می‌کنیم بدون آن که بدانیم استفاده از این ظروف ممکن است خطراتی برای سلامتی ما داشته باشد.

وی ابراز عقیده کرد: در تهیه ظروف تفلون از فلزکادمیوم استفاده می‌شود این ماده به مرور وارد غذا شده و باعث بروز سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی می شود. علاوه بر این کادمیوم در سنتز هموگلوبین دخالت می کند و منجر به کم خونی می‌شود.

وحیدی پور خاطرنشان کرد: پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی برای جلوگیری از خطرات استفاده از ظروف تفلون درصدد ساخت ظروفی با ترکیب آلومینا و روکش سرامیکی هستند.

وحیدی پور ادامه داد: آلومینا یکی از مهم ترین اکسیدهای سرامیکی است که کاربردهای فراوانی در صنایع و مواد مهندسی دارد. کاربرد آلومینا در اکثر موارد به علت خواص بالای خوردگی و اکسید شوندگی آن در دماهای بالا می‌باشد.

رییس پژوهشکده سرامیک گفت: صرف نظر از بحث مقاومت، آلومینا هیچ ضرری برای انسان ندارد؛ لذا می‌توان از آن در ساخت ظروف مطابق با معیارهای استاندارد استفاده کرد.

وی در پایان گفت: این ظروف تا پایان سال جاری با قیمتی مناسب تر از ظروف تفلون وارد بازار می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان