//
کدخبر: ۸۶۷ //

۶ توصیه برای تهیه سالاد میوه

سالاد میوه انتخاب خوب و سالمی برای مصرف بیشتر میوه و سلامتی است. برای داشتن سالاد میوه خوب کافی نیست که چند عدد میوه را خرد و مخلوط کنید. ٦ ترفند ارائه می دهیم تا سالاد میوه تان خوشمزه تر و سالم تر باشد.

6 توصیه برای تهیه سالاد میوه

 میوه های فصل را انتخاب کنید

مهم‌ترین راز داشتن یک سالاد میوه خوب استفاده از میوه های فصل است. میوه های باکیفیت، تازه و به خصوص میوه های رسیده را انتخاب کنید. در فصل زمستان به فکر میوه هایی مانند آناناس، نارنگی و کیوی و غیره و در تابستان به سراغ زردآلو، توت فرنگی، آلو و غیره بروید. برای افزایش لذت سالاد به رنگ میوه هایی که انتخاب می کنید نیز دقت نمایید. به طور مثال ترکیب پرتقال و کیوی رنگ زیبایی به سالادتان خواهد داد.

میوه ها را یک اندازه خرد کنید

برای اینکه سالاد میوه زیباتر و اشتهابرانگیزتر باشد بهتر است به اندازه آن‌ها نیز توجه کنید. برای میوه هایی مانند هندوانه یا خربزه می توانید از قاشق بستنی استفاده کنید و آن‌ها را یکدست خارج کنید. در هر حال با کمک یک چاقوی تیز میوه ها را به صورت مکعبی یکدست خرد کنید.

 توصیه برای تهیه سالاد میوه

هسته ها را در آورید

برای اینکه بتوانید با خیال آسوده سالاد میوه را مصرف کنید حتماً هسته و دانه میوه ها را خارج کنید. به عنوان مثال هسته آلو، زردآلو و همچنین گیلاس و غیره باید خارج شود. نارنگی یا پرتقال را پوست گرفته و هسته هایشان را بگیرید. در این صورت با خیال راحت و بدون اینکه مجبور به تحمل تلخی این هسته باشید سالادتان را میل می کنید.

کمی خامه لازم است

برای اینکه طعم سالادتان شگفت انگیز و بخصوص باب میل بچه ها باشد کمی ماست شیرین یا خامه تازه به آن اضافه کنید. این کار هم ظاهر آن را زیبا کرده و هم بافت آن را نرم تر می کند.

 توصیه برای تهیه سالاد میوه

پوست یا آب لیموترش

برای اینکه میوه ها بعد از خرد شدن سیاه نشوند کمی آب لیموترش به آن اضافه کنید. این کار باعث بهتر شدن طعم سالاد نیز می شود. اگر طرفدار ادویه ها هستید مقداری دارچین یا زنجبیل نیز به سالادتان اضافه کنید. افزودن یک قاشق گلاب نیز طراوت و خوشمزگی سالاد را چندین برابر می کند.

سالاد را تزیین کنید

برای اینکه سالادتان جذاب تر باشد چند برگ نعنا یا ریحان روی آن قرار دهید. پوست لیموترش (زست) یا یک برش لیموترش نیز سالاد را زیباتر و باب میل تر می کند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان