//
کدخبر: ۷۹۳۵۹ //

نقرس را با نکتارهایی خوشمزه تار و مار کنید

مبتلایان به نقرس می‌توانند با مصرف برخی مواد غذایی و نکتارها به بهبود این عارضه کمک کنند.

 نقرس را با نکتارهایی خوشمزه تار و مار کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

بیماری نقرس بر اثر افزایش اسید اوریک خون به وجود می‌آید و به علت تجمع رسوبات اسید اوریک سدیم در لایه‌های مفاصل مانند قوزک پا، زانوها، آرنج و به ویژه مفصل انگشت بزرگ پا، درد ایجاد می‌شود؛ مصرف برخی میوه‌ها نقش موثری در بهبود نقرس دارند؛ برای بررسی اینکه چه میوه‌هایی می‌توانند در درمان نقرس موثر باشند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت و گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

نکتارهایی برای مقابله با نقرس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نکتار انگور، سیب، پرتقال و لیموترش را برای مبتلایان به نقرس مفید دانست و درباره طرز تهیه آن اظهار کرد: افراد دچار این عارضه باید یک لیوان حبه انگور، یک عدد سیب هسته جدا شده، یک عدد پرتقال پوست کنده شده، آب 2 عدد لیموترش تازه، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و چند تکه یخ را با هم مخلوط‌کن بریزند تا این میوه‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند سپس این نکتار را جرعه‌جرعه میل کنند؛ مقدار مصرف نکتار انگور، سیب، پرتقال و لیموترش تازه روزانه 2 تا سه لیوان است.

 

طرز تهیه نکتار آناناس، سیب و گریپ‌فروت

وی درباره طرز تهیه نکتار آناناس، سیب و گریپ‌فروت بیان کرد: افراد برای تهیه این نکتار باید چند تکه آناناس، یک عدد سیب، یک عدد گریپ‌فروت، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و چند تکه یخ را با هم در مخلوط‌کن بریزند تا این میوه‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند؛ مبتلایان به نقرس می‌توانند روزانه 2 تا سه لیوان نکتار آناناس، سیب و گریپ‌فروت را میل کنند.

 

طرز تهیه نکتار سیب، گلابی و زنجبیل

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه نکتار سیب، گلابی و زنجبیل افزود: افراد برای تهیه این نکتار باید یک عدد سیب، یک عدد گلابی، مقداری زنجبیل تازه، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و چند تکه یخ را با هم در مخلوط‌کن بریزند تا این میوه‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند؛ مبتلایان به نقرس می‌توانند روزانه 2 تا سه لیوان نکتار سیب، گلابی و زنجبیل تازه را میل کنند.

 

طرز تهیه نکتار سیب و انار

عظمایی درباره طرز تهیه نکتار سیب و انار تاکید کرد: افراد برای تهیه این نکتار باید یک عدد سیب، یک لیوان حبه انار، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و چند تکه یخ را با هم در مخلوط‌کن بریزند تا این میوه‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند؛ مبتلایان به نقرس می‌توانند روزانه 2 تا سه لیوان نکتار سیب و انار را میل کنند.

 

طرز تهیه نکتار سیب و کیوی

وی درباره طرز تهیه نکتار سیب و کیوی تصریح کرد: افراد برای تهیه این نکتار باید یک عدد سیب، یک عدد کیوی رسیده (بهتر است کیوی با پوست باشد)، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و چند تکه یخ را با هم در مخلوط‌کن بریزند تا این میوه‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند؛ مبتلایان به نقرس می‌توانند روزانه 2 تا سه لیوان نکتار سیب و کیوی را میل کنند.

 

طرز تهیه نکتار سیب و توت‌فرنگی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه نکتار سیب و توت‌فرنگی گفت: افراد برای تهیه این نکتار باید یک عدد سیب، هفت تا 10 عدد توت‌فرنگی، یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و چند تکه یخ را با هم در مخلوط‌کن بریزند تا این میوه‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند؛ مبتلایان به نقرس می‌توانند روزانه 2 تا سه لیوان نکتار سیب و توت‌فرنگی را میل کنند.

 

راهکارهایی برای درمان بهتر نقرس

عظمایی یادآور شد: البته برای درمان بهتر نقرس رعایت پرهیزات غذایی مانند مصرف کمتر گوشت قرمز و کله‌پاچه، نوشیدن مایعات به اندازه کافی، دوری از اضطراب و استرس، انجام ورزش‌های ملایم، حجامت و زالودرمانی هم ضروری است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۳۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان