//
کدخبر: ۷۸۷۵ //
هشدار یک روانشناس:

سوء استفاده از حادثه پلاسکو داغ دل بازماندگان را بیشتر می‌کنند

دکتر نجفی توانا گفت: انسان اگر انسانیت داشته باشد، هرگز از غم دیگران پلی برای نیل به اهداف خویش نمی زند، متاسفانه سیاسی کارها با سوء استفاده از حادثه پلاسکو داغ دل بازماندگان را بیشتر می کنند.

سوء استفاده از حادثه پلاسکو داغ دل بازماندگان را بیشتر می‌کنند

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر نجفی توانا متخصص روانشناسی در گفت و گویی از زاویه یک روانشناس به مقوله حادثه پلاسکو پرداخت.

 

وی با اشاره به اثرات معنوی و روحی حادثه پلاسکو بر خانواده شهدای آتشنشان و قربانیان، از بهره برداری های سیاسی که ازین رخداد توسط برخی سواستفاده کنندگان و سیاسی کارها صورت می گیرد، انتقاد کرد.

این متخصص روانشناسی با بیان اینکه انسان اگر انسانیت داشته باشد، هرگز از غم دیگران پلی برای نیل به اهداف خویش نمی زند تاکید کرد: در برخی از موارد از جمله حادثه پلاسکو، از حادثه برای ساخت و هدایت یک جریان استفاده می شود و از ویژگی های عاطفی این گونه حوادث بهره برداری های غیرمنصفانه و غیراخلاقی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه پلاسکو که متخصصین امر در خصوص دلایل وقوع آن صحبت کرده اند، برخی جریان ها با استفاده از رسانه ها به خصوص فضای مجازی، از شهدای آتشنشان سوء استفاده می کنند که برآیند سیاسی آن بسیار پررنگ بوده و هست.

 

این متخصص روانشناسی شکل گیری این فرآیند را سبب تازه شدن داغ دل خانواده شهدای آتشنشان دانست و افزود: سوءاستفاده سیاسی گاهی برای تقویت یک جریان و یا کوبش رقیب صورت می پذیرد.

 

برخی به جای عذرخواهی از مردم و پیشگیری از وقوع آن به کوبش رقیب می پردازند، جامعه را حساس می کنند و داغ دل بازماندگان را بیشتر می کنند. تبعات ایجاد فضای روانی از این حادثه با اهداف و نیات سیاسی، برای خانواده های داغدار بسیار سخت و سنگین است.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان