//
کدخبر: ۷۷۳۰۴ //

خوردن این میوه ها در فصل زمستان ممنوع

با توجه به شرایط اقلیمی ایران در۴ فصل سال به خیلی از میوه‌ها دسترسی داریم, ما این اجازه را نداریم در فصل پاییز و زمستان خیار و میوه‌های با طبع سرد بخوریم.

خوردن این میوه ها در فصل زمستان ممنوع
به گزارش فرتاک نیوز،

یک متخصص طب ایرانی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی ایران در۴ فصل سال به خیلی از میوه‌ها دسترسی داریم, ما این اجازه را نداریم در فصل  زمستان خیار و میوه‌های با طبع سرد بخوریم, با توجه به اینکه در دسترس افراد باشد, چون عامل بیماری افراد است.

 

دکتر حسین رضایی‌زاده اظهار داشت: کم خوردن، به‌اندازه خوردن و به‌وقت خوردنش مهم است.

 

به‌گفته وی شخصی که طبیعت دستگاه گوارشش سرد است, وقتی میوه‌ای که طبیعت سرد دارد مثل گوجه سبز، آلبالو، خیار و… بخورد, دچار دل‌پیچه و دل‌درد و نفخمی‌شود, فرد برای رفع چنین علائمی چای‌نبات و نعناع و به‌قول قدیمی‌ها چیزهای گرم می‌خورند و این مشکل برطرف می‌شود.

 

این متخصص طب ایرانی افزود: این شخص خودش می‌داند که یا باید کمتر بخورد یا حتماً باید با مصلحش استفاده کند یا به‌وقت و به‌اندازه بخورد و یا چند جور میوه را با هم نخورد یا مثلاً راجع به میوه توصیه‌مان این است که میوه باید در فصل خودش خورده شود.

 

دکتر رضایی‌زاده ادامه داد: مثلاً شرایط اقلیمی ایران بسیار مناسب بوده و موجب شده که در چهار فصل سال به خیلی از میوه‌ها دسترسی داشته باشیم ولی واقعیت این است که ما این اجازه را نداریم مثلاً در فصل زمستان در اوج سرما خیار و میوه‌های با طبع سرد بخوریم, با توجه به اینکه در دسترس افراد باشد چون عامل بیماری افراد است.

 

وی اضافه کرد: ولی در فصل تابستان در قدیم که نه کولر و نه چیز دیگری بود, خیارهای سنتی و خیار سالادی خودمان را می‌تراشیدند و قاچ می‌کردند و به آن آب و دانه‌های ریز یخ و سکنجبین اضافه می‌کردند و همین را به‌عنوان ماده غذایی استفاده می‌کردند مثل امروزه ظهر تابستان اگر نهار بخوریم, برخی از افراد دچار بی‌قراری و گرمای شدید می‌شوند که جلوی باد مستقیم کولر می‌نشینند و دچار مشکلات سینوزیت می‌شوند، که این مشکلات برای افراد در گذشته رخ نمی‌داد, خیلی سبک و ساده تا زمانی که دمای هوا فروکش می‌کرد و بعد غذا می‌خوردند.

 

این متخصص طب ایرانی بیان داشت: از توصیه‌های طب سنتی وابسته به فصول این است که می‌گویند غذا را در زمانی بخورید که شرایط محیطی فرد را اذیت نکند. اگر در اوج گرما هستید نباید غذای سنگین و زیاد بخورید و یا غذایی با طبیعت خیلی گرم بخورید و غذای ساده و سبک یا غذای خنک بخورید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان