//
کدخبر: ۷۳۴۱ //

مضرات پارازیت به مغز استخوان/ بوشهر پیشتاز جمع‌آوری قلیان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برخورد و مقابله با رفتارهای خطرآفرین برای سلامت جامعه خبر داد و افزود: صنایع به تعهدات قانونی خود در استان بوشهر توجه داشته باشند.

مضرات پارازیت به مغز استخوان/ بوشهر پیشتاز جمع‌آوری قلیان‌ها

به گزارش  فرتاک نیوز :، علیرضا رئیسی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات درمانی در تلاش است تا بتوانند رفتارهای صحیح زندگی را برای زندگی سالم ترویج دهد.

وی با بیان اینکه وجود پرتوهای مغناطیسی دکل‌های فشار قوی برق و پارازیت‌ها برای سلامتی انسان ها مضر است افزود: بیماری های مغز و استخوان و آسیب رسیدن به سلول‌های جنسی و بروز سردردهای مزمن از جمله آسیب‌های پارازیت‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هر چیزی که بیش از حد مجاز از آن استفاده شود، برای بدن انسان مضر است.

مقابله با رفتارهای خطرآفرین برای سلامت

رئیسی بیان کرد: دکل‌های فشار قوی برق یکی دیگر از  موارد آسیب‌زا برای انسان‌ها است که به دلیل ایجاد میدان مغناطیسی و فشاری که به سیستم عصبی وارد می‌کند برای انسان فوق‌العاده مضر است.

وی با بیان اینکه صنایع باید به تعهدات قانونی خود در استان بوشهر توجه داشته باشند، عنوان کرد: پارس جنوبی، نیروگاه اتمی، فاضلاب، ریزگردها و پارازیت‌ها آلایندگی‌هایی برای مردم استان بوشهر به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با هر رفتار پرخطری که باعث اخلال در سلامت مردم استان بوشهر می‌شود برخورد خواهیم کرد.

بوشهر پیشتاز جمع‌آوری قلیان‌ها

رئیسی افزود: یکی از رفتارهای پرخطری که در بین جوانان و نوجوانان استان بوشهر ترویج پیدا کرده بود، کشیدن قلیان بود که در استان بوشهر با اجرای طرح‌های مختلف اکنون بوشهر به عنوان استان پیشتاز در امر جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۵ درصد از مولفه‌های سلامت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد:  بخش بیشتری از مولفه‌های سلامت در اختیار دیگر نهادها و ارگان‌ها است که امیدواریم با همکاری با آنهاها بتوانیم محیط سالمی را برای شهروندان استان فراهم آوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هنوز عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه سلامت و درمان استان بوشهر وجود دارد عنوان کرد: اجرای طرح تحول سلامت یکی از نقاط عطف درمانی در استان بوشهر بود که با برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید اجرا شد.

استقرار آمبولانس ویژه در بیمارستان‌ها

به گزارش فرتاک نیوز ؛ رئیسی با عنوان این که اکنون اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر  به آمبولانس‌های با تخت‌های ویژه مجهز هستند بیان کرد: یکی از مشکلات خدمات درمانی استان بوشهر اعزام و حمل و نقل بیماران بود که اکنون ۱۷ آمبولانس به این ناوگان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی یکی از موارد مورد حائز اهمیتی است که به هر طرح تحول نظام سلامت این بخش تاکید زیادی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این راستا ۲۸ مرکز جامعه سلامت و ۱۴ پایگاه راه‌اندازی شده است.

رئیسی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدای عضو در استان بوشهر ضروری است بیان کرد: هر فرد اهداکننده می‌تواند هشت نفر را از مرگ نجات دهد و ترویج فرهنگ اهدای عضو می‌تواند زندگی بخش برای خیلی از افراد جامعه باشد.

 

 

منبع: جنوب نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان