//
کدخبر: ۷۳۴۰۷ //

حقایق تلخ درباره مصرف ضد عرق ها و دئودورانت ها

تخمین زده می شود که ۹۰ درصد از آمریکایی ها روزانه از دئودورانت ها و محصولات ضد عرق استفاده می کنند و این در حالی است که به گفته متخصصان اگرچه استفاده از این محصولات به ظاهر امن است، اما می تواند عواقب جدی برای سلامت داشته باشد.

حقایق تلخ درباره مصرف ضد عرق ها و دئودورانت ها
به گزارش فرتاک نیوز،

خطرات استفاده از دئودورانت ها زمانی بیشتر می شود که این محصولات به اشتباه انتخاب شوند. ۷ ماده مضر موجود در دئودورانت ها از این قرار است:

 

پارابن ها (متیل، اتیل، بنزیل، بوتیل): پارابن ها محصولات مشترک در محصولات آرایشی و دئودورانت ها هستند. طی یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۴، پارابن با خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. این مواد می توانند تعادل هورمونی بدن را به تقلید از استروژن به هم بزنند.

 

ترکیبات آلومینیوم: این ترکیبات در اسپری های ضد عرق، جریان عرق را به طور موقت متوقف می کنند. آلومینیوم می تواند به راحتی توسط پوست جذب شود. این محصولات نیز می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند.

 

سیلیس: به عنوان یک ماده محرک پوست شناخته شده است و خاصیت سرطان زایی دارد.

 

تریکلوزان: ماده دیگری است که می تواند پوست را تحریک کند و علت درماتیت تماسی باشد. بدن شما شامل باکتری های خوب و بد است که تریکلوزان می تواند هر دو را از بین ببرد. سازمان غذا و داروی آمریکا تریکلوزان را به عنوان یک آفت کش طبقه بندی کرده است که خاصیت سوزش پوست و سرطان زایی دارد.

 

تالک: محققان ادعا می کنند که تالک شامل الیاف آزبست است که می تواند خاصیت سرطان زایی داشته باشد.

 

پروپیلن گلیکول: یک ترکیب شیمیایی با ترکیبات بهداشتی است که می تواند منجر به واکنش های آلرژیک شود و به عنوان یک سم، به کلیه و کبد نیز آسیب بزند.

 

خطر ابتلا به آلزایمر: تعداد کمی از مطالعات حاکی از آنند که در در مغز افراد مبتلا به آلزایمر سطوح بالایی از آلومینیوم وجود دارد و این نتیجه مواجهه با قوطی های آلومینیومی، آنتی اسیدها و ضد عرق ها است. آلومینیوم یک نوروتوکسین است و عوارض جانبی روی سد خونی مغزی دارد و باعث مستعد شدن فرد به آسیبDNAمی شود.

 

ضد عرق ها و بیماری کلیوی: نگرانی ها در مورد تاثیر ضد عرق ها روی بیماری های کلیوی سالها پیش مطرح شد یعنی زمانی که به بیماران دیالیزی دارویی به نام هیدروکسید آلومینیوم برای کمک به کنترل سطح فسفر در خون داده شد. محققان متوجه شدند که بیماران دیالیزی که سطوح آلومینیوم بالا را دریافت می کنند احتمال ابتلا به زمال عقل در آنها بیشتر می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز هشدار داده که مبتلایان به بیماری های کلیوی باید در مورد استفاده از این محصولات با پزشک شان مشورت کنند. این هشدار برای افرادی که عملکرد کلیه آنها کمتر از ۳۰ درصد است، بیشتر است. آلومینیوم می تواند باعث بروز اختلالات التهابی مانند بیماری کرون هم بشود.

 

راه حل های جایگزین ها

آب های معدنی دارای سیلیس کاپا می توانند به عنوان یک پاک کننده و سم زدا استفاده شوند.

 

می توانید از دئودورانت هایی که حاوی آلومینیوم و دیگر مواد مضر ذکر شده نیستند استفاده کنید.

 

همچنین استفاده از روغن نارگیل، لیمو و جوش شیرین هم می تواند به عنوان جایگزین دئودرانت ها و سایر مواد شیمیایی باشد.

 

راه حل دیگر نوشیدن زیاد آب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان