//
کدخبر: ۷۱۷۶ //

جذب ۲ هزار هیئت علمی برای رشته‌های پزشکی/ در برخى از شاخص ها داراى رتبه جهانى بالایى هستیم

معاون آموزشى وزارت بهداشت از ابلاغ اطلاعیه جذب 2 هزار هیئت علمی براى رشته‌هاى پزشکى به دانشگاه هاى کشور خبر داد.

جذب 2 هزار هیئت علمی برای رشته‌های پزشکی/ در برخى از شاخص ها داراى رتبه جهانى بالایى هستیم

به گزارش فرتاک نیوز، باقر لاریجانى معاون آموزشى وزارت بهداشت در نشست خبرى گفت: در روزهاى آتى اطلاعیه جذب 2 هزار هیئت علمى براى رشته هاى پزشکى به دانشگاه هاى کشور ابلاغ می‌شود.

 

لاریجانى با بیان اینکه حدود 2 هزار دانشجوى خارجى در دانشگاه هاى کشور مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: حدود 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان ایرانى نیز در کشورهاى دیگر مشغول تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مسیر اعتباربخشى انجمن هاى علمى را نیز دنبال مى کنیم، اضافه کرد: حدود 70 درصد برنامه هاى آموزشى تاکنون بازبینى شده و انتظار داریم تا پایان این دوره همه برنامه ها مورد بازبینى قرار گیرد.

 

معاون آموزشى وزارت بهداشت در ادامه سخنانش گفت: دانشجویانى که در آمریکا حضور دارند، دچار چالش هایى شدند و امیدواریم این مشکلات به واسطه تحولات رخ داده اخیر در آمریکا حل شود.

 

وی افزود: حدود 250 هزار دانشجوى پزشکى و 20 هزار استاد داریم که 50 درصد در بالینى هستند. همچنین حدود 72 رشته فلوشیپ و 24 رشته فوق تخصصى و ٢٧ رشته تخصصى در کشور داریم و در برخى از شاخص ها داراى رتبه جهانى بالایى هستیم.

 

لاریجانی با بیان اینکه در سال 25 آزمون برگزار مى کنیم، اظهار داشت: در مسیر سنجش امسال تثبیت ظرفیت ها را در کلیه رده هاى پزشکى دنبال مى کنیم و در سال آتى ظرفیت دانشگاه ها در کلیه رشته هاى پزشکى را حفظ خواهیم کرد.

 

به گفته معاون آموزشى وزارت بهداشت، حدود 200 رشته از جمله پزشکى عمومى و داروسازى بازنگرى شده و احتمالا دوره پزشکى ما 6.5 سال خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در سال جارى، براى اولین بار تمام دانشگاه ها مورد اعتباربخشى قرار گرفتند و نیمه اسفند ماه، کمیسیون ملى اعتباربخشى را مورد بررسى قرار خواهد داد.

 

وی افزود: بررسی وضعیت رشته روانشناسی بالینی انجام شد و اینکه این رشته در زیرمجموعه وزارت بهداشت یا علوم قرار گیرد، در شورایی به بحث و بررسی گذاشته شد. اختلاف‌نظر در مورد آن وجود دارد، برخی اعتقاد دارند این رشته باید زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد، چون مشکلات روحی در جامعه جدی است و باید بتوانیم در شبکه بهداشت به مردم ارائه خدمت کنیم، اما گروهی دیگر موافق این نیستند.

 

راه‌اندازی آموزش الکترونیک برای پزشکان خانواده
لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در اسفند ماه آموزش الکترونیک برای تمام کسانی که در زمینه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال 93 چندین هزار نفر آموزش کوتاه مدت ببینند.

 

وی عنوان کرد: اکنون آزمون عملی صلاحیت بالینی در 35 دانشگاه در حال انجام است و مراکز امتحانات الکترونیک در 25 دانشگاه به صورت جامع برگزار می‌شود.

 

وی درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی گفت: تاکنون 700 عضو هیات علمی در این آموزش‌ها شرکت کرده‌اند و 17 آزمون بین‌المللی در دانشگاه مجازی برگزار شده است. همچنین 17 هزار دانشجو با این دانشگاه ارتباط مستقیم دارند و بستر ارتباط 11 هزار دانشجو برای تبادل اطلاعات فراهم شده است.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر 18 دانشگاه با دانشگاه مجازی ارتباط مستقیم دارند که در آینده تعداد آنها به 22 خواهد رسید. در سال جاری حدود هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب شده و در روزهای آتی برای جذب 2 هزار نفر دیگر اطلاعیه صادر خواهد  شد.

 

وی ابراز داشت: در مدت این چند سال 25 دوره فوق تخصصی، 74 دوره تخصصی و 101 دوره PHD جدید راه‌اندازی شده که به نوبه خود حرکت وسیعی است. همچنین 70 درصد برنامه‌های آموزشی بازبینی شده‌اند که تا پایان این دوره بقیه موارد مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

 

کمبود 100 هزار پرستار در سطح کشور
وی در ادامه گفت: در حال حاضر با کمبود صد هزار نفری پرستاران در حوزه سلامت مواجه هستیم که برای جبران این کمبود افزایش آموزش‌ها در عرصه پرستاری در دستور کار قرار دارد و همچنین نیاز است همکاران هیات علمی در عرصه بالینی پرستاری حضور داشته باشند و امیدواریم با کمک آنها در این راستا قدم‌های محکمی برداشته شود.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان