//
کدخبر: ۶۸۸۲۰ //

روشی جدید برای رفع بوی بد عرق بدن

تعریق زیاد که با بوی بد بدن همراه است، مشکلات زیادی برای افراد به ویژه زنان جوان ایجاد می کند و سبب کم رنگ شدن حضور آنها در اجتماع و گاه گوشه نشینی آنها می شود.

روشی جدید برای رفع بوی بد عرق بدن
به گزارش فرتاک نیوز،

تعریق زیاد که با بوی بد بدن همراه است، مشکلات زیادی برای افراد به ویژه زنان جوان ایجاد می کند و سبب کم رنگ شدن حضور آنها در اجتماع و گاه گوشه نشینی آنها می شود.این تعریق زیاد به گونه ای است که تمام لباس های فرد حتی لباس های رویی مانند مانتو از تعریق زیاد کاملا خیس شده و با تغییر رنگ، زرد یا سیاه رنگ می شود، تعریق زیاد با بوی تند و آزاردهنده ای همراه است که این مساله نیز مانع از حضور افراد در جامعه می شود.

 

استاد و مدیر گروه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از روش جدیدی برای رفع این مشکل خبر داد که با طی مراحل کارآزمایی اکنون روی بیماران در ایران به کار گرفته می شود.

 

اصیلیان گفت: این روش شامل تزریق اتانول خالص در ناحیه زیر بغل است؛ با این روش توانستیم غدد عرق را تخریب کنیم به این طریق هم میزان تعریق در بیماران کاهش یافته و هم بوی عرق ازبین رفت.

 

وی افزود: امروزه با این روش ساده توانسته ایم به موفقیت های زیادی در رفع این مشکل از افراد جامعه دست یابیم و اگر از این روش به صورت صحیح استفاده شود، معمولا عارضه ای به همراه ندارد.

 

** استفاده از مام رول ها

اصیلیان با تاکید بر مصرف مام رول های استاندارد و مورد تایید پزشکان گفت: برخی از مام رول ها دارای ترکیبات آلومینیوم کلراید هستند؛ این ماده فلز سنگینی است که در وقتی روی پوست کشیده می شود، روی مجاری غدد تعریق رسوب کرده و آنها را می بندد و در نتیجه میزان عرق کاهش می یابد.

 

وی اظهار کرد: اگر مام رول ها مصرفی دارای ترکیباتی باشد که درموتولوژیست ها آن را تایید کرده باشند، معمولا مشکلی ایجاد نمی کند اما برخی از مام ها دارای ترکیبات جیوه، سرب یا نقره هستند که مصرف آنها با بروز عوارضی مانند حساسیت های شدید پوستی همراه است.

 

** اسپری ها

اصیلیان در مورد مصرف عطرها و اسپری ها نیز گفت: برخی از عطرها و اسپری ها دارای ترکیبات الکل هستند که می تواند سبب تیرگی و خشکی پوست زیر بغل شوند؛ بنابراین نباید عطرها را مستقیم روی پوست اسپری کرد.

 

وی افزود: افرادی که در اثر استفاده مستقیم از اسپری ها روی پوست دچار این عارضه شده اند، برای برطرف کردن این حالت باید در کنار قطع مصرف مستقیم اسپری بر روی پوست، از کرم های روشن کننده پوست طبق نظر پزشک معالج استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۸۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان