اگر جزو این افراد هستید، دور آبمیوه را خط بکشید!
دکتر پولیاکوف: آبمیوهها برای افراد مبتلا به دیابت و مقاومت به انسولین مضر هستند.
آنتون پولیاکوف، متخصص تغذیه و غدد درون ریز، توضیح داد که چه کسانی باید از نوشیدن آب میوه خودداری کنند.
این متخصص در مصاحبهای با aif هشدار داد که آبمیوههای آماده میتوانند برای افراد مبتلا به اختلالات متابولیسم کربوهیدرات خطرناک باشند. به گفته وی، مشکل اصلی چنین نوشیدنیهایی منشأ میوهای آنها نیست، بلکه محتوای بالای قندهای ساده آنهاست. بنابراین، آبمیوههای شیرین برای افراد مبتلا به دیابت، مقاومت به انسولین، دیابت بارداری و سایر شرایط مشابه منع مصرف دارند.
این متخصص همچنین خاطرنشان کرد که اطلاعات روی بستهبندی همیشه با ترکیب واقعی محصول مطابقت ندارد. به گفته پولیاکوف، تولیدکنندگان اغلب توتفرنگی، گیلاس، آناناس و سایر میوهها را به عنوان مواد تشکیلدهنده ذکر میکنند، اگرچه ممکن است آبمیوه در واقع مثلاً کدو تنبل باشد و با استفاده از طعمدهندهها، رنگها و تثبیتکنندهها، طعم و رنگ دلخواه به آن داده شود.
پیش از این، در ۲۳ ژوئن، گزارش شده بود که مصرف مکرر آبمیوه و نوشیدنیهای شیرین در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. این موضوع با نتایج مطالعهای که روی بیش از ۲۵۰۰۰ شرکتکننده و به مدت ۲۵ سال انجام شد، تأیید شد.
پیش از این، در ۱۱ ژوئن، اکاترینا کاشوک، متخصص گوارش، به RT گفته بود که نوشابههای گازدار شیرین در هوای گرم تشنگی را به خوبی برطرف نمیکنند و میتوانند برای سلامتی مضر باشند. به گزارش RIA Novosti، قند موجود در چنین نوشیدنیهایی آب را از خون و بافتها بیرون میکشد و کافئین موجود در کولا اثر ادرارآور اضافی دارد.
در اوایل ماه ژوئن، النا میلاوا، متخصص تغذیه و رایحهدرمانگر، در مورد خطرات مرگبار نوشیدن نوشابه در هوای گرم هشدار داد. به گزارش NSN، به گفته وی، این نوشیدنی نه تنها از کم آبی بدن جلوگیری نمیکند، بلکه به دلیل قند اضافی موجود در آن، فرآیندهای پاتولوژیک خطرناکی را در بدن ایجاد میکند.