//
کدخبر: ۴۶۰۳۰۱ //

فواید باورنکردنی منجمد کردن نان که نمی‌دانستید!

یک پزشک انگلیسی از موسسه خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) فواید ناشناخته انجماد نان خشک را فاش کرد.

 فواید باورنکردنی منجمد کردن نان که نمی‌دانستید!

به تازگی در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده است که انجماد نان در واقع آن را سالم‌تر می‌کند و در برخی موارد به تحقیقاتی اشاره می‌شود که این ادعاها را تأیید می‌کند. اکنون دکتر شنتال پاتل پاسخی روشن به این موضوع داده است.

چندین پست تیک‌تاک اخیرا ادعا کرده‌اند انجماد نان آن را سالم‌تر می‌کند. برخی از این پست‌ها به پژوهش‌هایی اشاره می‌کنند که این ادعاها را تایید می‌کنند. اما آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند و به همان خوبی است که در فضای اجتماعی پیشنهاد می‌شود؟

شنتال پاتل، پزشک انگلیسی از موسسه خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) به این پرسش پاسخ داده است.

دکتر شنتال پاتل توضیح داد که چگونه انجماد و گرم کردن نان بر روی نشاسته داخل آن تأثیر می‌گذارد و بنابراین چگونه بر روده‌ها تأثیر می‌گذارد.

او گفت: منجمد کردن نان در طول شب و سپس گرم کردن یا برشته کردن آن، ساختار مولکولی نشاسته را تغییر می‌دهد به طوری که برای باکتری‌های موجود در روده مغذی می‌شود و به ایجاد میکروبیوم سالم در آنها کمک می‌کند و این نیز قند خون را کاهش می‌دهد.

خانم پاتل در ادامه توضیح داد: انجماد نان همچنین منجر به کاهش ۳۰ درصدی شاخص گلیسمی می‌شود.

این اثر به طور بالقوه می‌تواند به کاهش احساس گرسنگی کمک کند، زیرا سطح گلوکز و انسولین پس از خوردن نان یخ‌زده افزایش نمی‌یابد.

قرار دادن یک قرص نان در فریزر می‌تواند مضرات مواد غذایی را با مزایای اضافی برای سلامتی حتی اگر اندک باشد، کاهش دهد.

شاخص گلیسمی واحدی برای مشخص کردن میزان تاثیر غذاها بر سطح قند خون است. این شاخص علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا غذاهای سالم‌تری بخورید، باعث کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و کاهش کلسترول می‌شود.

غذاها از نظر GI در دسته‌های پایین، متوسط یا بالا و در مقیاس اندازه‌گیری ۰ تا ۱۰۰ طبقه بندی می‌شوند.

هر چه این شاخص برای یک غذا کمتر باشد احتمالا تاثیر کمتری بر سطح قند خون دارد (+).

میکروبیوم‌ها مجموعه‌ای از باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌هایی هستند که در سراسر بدن ما وجود دارند.

اصطلاح «میکروبیوم روده» به طور خاص به میکروارگانیسم‌های موجود در روده اطلاق می‌شود و یک فرد سالم به طور متوسط حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ گونه باکتری مختلف در دستگاه گوارش خود دارد.

میکروبیوم‌ها، وظایف زیادی در بدن دارند که از آن جمله می‌توان به کمک به هضم غذا، تولید ویتامین‌های حیاتی، محافظت در برابر عفونت‌ها و آموزش‌دهی به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری‌زا اشاره کرد.

میکروبیوم‌ها به تقویت موانع محافظتی در برابر میکروب‌های خارجی در روده انسان کمک می‌کنند و همچنین از بدن در برابر میکروب‌هایی که مستقیم حمله می‌کنند، فعالانه محافظت می‌ نمایند. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان