//
کدخبر: ۴۵۹۷۳۵ //

به جای دور ریختن پوست موز این گونه از آن استفاده کنید

هر بار که پوست موز را جدا می‌کنید، یک محصول استثنایی را دور می‌اندازید.

به جای دور ریختن پوست موز این گونه از آن استفاده کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مطالعه اخیرا نشان داده است که اگر پوست موز خشک و آسیاب شود و به آرد تبدیل شود، می‌توان آن‌ را به محصولات پخته‌ای تبدیل کرد که طعم آن‌ به اندازه محصولات مبتنی بر گندم خوب باشد.

احتمالاً هرگز به آشپزی با پوست موز فکر نکرده‌اید. اما نه تنها کاملاً ایمن است، بلکه دانشمندان نشان داده‌اند که واقعاً برای شما مفید است. هنگامی که محصولات این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند، مصرف کنندگان گزارش دادند که از طعم‌ها به همان اندازه که از شیرینی‌های بدون شکر خوشحال بودند، لذت بردند.

شما حتی کمک سخاوتمندانه ای از مواد معدنی و مواد مغذی ضد سرطان دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، شیرینی‌های قندی ساخته شده در این مطالعه که با پوست موز غنی شده بودند، حاوی فیبر، منیزیم، پتاسیم و ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بیشتری بودند.

از جنبه منفی، اضافه کردن بیش از حد آرد پوست موز منجر به ایجاد کوکی‌هایی شد که تا حدودی قهوه‌ای و سفت بودند. اما زمانی که با آرد حاوی 7.5 درصد پوست موز ساخته شدند، بافت کوکی‌ها به تعادل بسیار جذاب تری رسید.

به عنوان یک امتیاز، محصولات نهایی همچنین به مدت سه ماه در دمای اتاق به خوبی در قفسه می‌مانند.

در حالی که این مطالعه تنها به عواقب افزودن پوست موز به کلوچه‌های پخته شده پرداخته است، نتایج نشان می‌دهد که استفاده از آرد پوست موز در نان، کیک و ماکارونی نیز ارزش توجه دارد. به عنوان مثال، سال گذشته، یک مطالعه روی کیک پوست موز نشان داد که پوست زرد میوه، رنگ خوراکی طبیعی را به محصول پخته شده و همچنین تقویت کننده تغذیه می‌دهد.

در همین حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که جایگزینی تا 10 درصد آرد گندم با آرد پوست موز می‌تواند نان پخته شده را با محتوای پروتئین، کربوهیدرات و چربی بالاتری غنی کند.

خوردن پوست این میوه فقط یک گزینه سالم نیست، بلکه می‌تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند. حدود 40 درصد وزن موز در پوست آن است و بیشتر اوقات، این پوست پر از مواد مغذی به سادگی دور ریخته می‌شود.

مطمئناً، پوست موز وقتی خام باشد بسیار بی‌فایده است. اما اگر درست آماده شوند، در واقع طعم بسیار خوبی خواهند داشت. آنها حتی می‌توانند عمر مفید برخی از محصولات را افزایش دهند زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

همین امر در مورد سایر پوست میوه‌ها نیز صدق می‌کند، مانند پوست انبه، که خواص آنتی اکسیدانی کیک را تقویت کرده و طعم آن را بهبود می‌بخشد.

بنابراین دفعه بعد که یک موز را برای میوه داخل آن جدا کردید، پوست آن را حفظ کنید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان