//
کدخبر: ۴۵۵۱۷۰ //

سرفه بعد خوردن بستنی نشانه چه چیزی است؟

اگر شما هم گاها بعد از خوردن بستنی این خوراکی لذیذ که کمتر کسی پیدا میشود از خوردن آن صرف نظر کند سرفه به سراغتان می آید ممکن است به این بیماری مبتلا باشید.

سرفه بعد خوردن بستنی نشانه چه چیزی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با گرمتر شدن هوا، بازار بستنی هر روز داغتر میشود و بستنی فروش ها بیش از هر زمانی مشتری دارند. اغلب افراد به خوردن بستنی علاقه ی بسیاری دارند و کمتر کسی است که بتواند پیشنهاد خوردن یک بستنی سرد در هوای داغ تابستان را رد کند. گرچه متخصصان تغذیه میانه خوبی با خوردن متعادل بستنی دارند و مصرف آن را تا حدود کمی توصیه میکنند، اما گاهی مصرف بستنی در برخی افراد با سردرد و سرفه همراه است، سرفه پس از خوردن بستنی می‌تواند به دلایل مختلفی باشد.

مشکل بلع (دیسفاژی)

افراد مبتلا به مشکل بلع پس از مصرف بستنی سرفه می کنند، ماهیچه‌ها و اعصاب این افراد نمی‌توانند غذا را از دهان به معده منتقل کنند، به همین خاطر دچار علائمی چون سرفه و... می شوند.

بیماری ریفلاکس معده (GERD)

افرادی که از GERD رنج می‌برند، ممکن است پس از خوردن غذاهای سرد مانند بستنی، دچار سرفه شوند، این سرفه ها به دلیل بالا آمدن اسید معده وتحریک حلق و گلو ایجاد می شوند.

آسم

مصرف بستنی در افراد مبتلا به آسم سبب سرفه می شود، افراد مبتلا به آسم هنگامی که بستنی می خورند، در معرض بخار گاز سرد قرار گرفته و بر اثر تحریک سرفه می کنند.

تحریک دستگاه گوارش

خوردن غذاهای سرد می‌تواند عصب‌های دستگاه گوارش را تحریک کند و باعث سرفه شود، به همین خاطر بهتر است 5 تا 10 دقیقه پس از خارج کردن بستنی آن را میل کنید.

آلرژی

اگر شما به بعضی از مواد موجود در بستنی آلرژی داشته باشید، ممکن است سرفه پس از مصرف بستنی ناشی از واکنش آلرژیک باشد. آلرژی به لبنیات یا شیر زمانی رخ می‌دهد که بدن فرد در هنگام مواجهه با پروتئین‌های موجود در شیر یک واکنش ایمنی را تجربه می‌کند.

 آلرژی

عفونت دستگاه تنفسی

عفونت ریه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های تنفسی است که می‌تواند به صورت حاد یا مزمن بروز کند. وشیدن آب و مایعات گرم مانند سوپ و دمنوش ‌های گیاهی به رقیق کردن خلط و تسهیل تنفس کمک می‌کند اما مصرف بستنی برای این افراد مضر بوده و سبب سرفه آنها می گردد.

خلط پشت گلو

مصرف بستنی ممکن است باعث تولید بیشتر خلط در پشت گلو شود که می‌تواند سرفه را تحریک کند. هیدراته بودن بدن با نوشیدن آب و دمنوش‌های گرم به رقیق شدن مخاط کمک کرده، خلط را آسان‌تر دفع می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۱۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان