//
کدخبر: ۴۵۴۵۶۳ //

خداحافظی با درد بعد از عمل جراحی؛ با این روغن معجزه آسا آشنا شوید!

معمولاً بعد از عمل جراحی برای تسکین درد به دنبال دارو و یا روشی میگردید که درد بعد از جراحی را آرام کند برای کاهش فوری درد این روغن رو بو کنید.

خداحافظی با درد بعد از عمل جراحی؛ با این روغن معجزه آسا آشنا شوید!
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از روغن های گیاهی پرخاصیتی که برای بهره مندی از خواص اش اغلب بصورت موضعی و استنشاقی مورد استفاده قرار میگیرد، روغن نعناع فلفلی است. به برخی دیگر از فواید نعناع فلفلی برای تشکین درد بعد از جراحی و حتی تقویت حافظه خواهیم پرداخت.

خواص استنشاق اسانس نعناع فلفلی

جالب است بدانید تجربه ها نشان داده است که استنشاق روغن یا اسانس نعناع فلفلی درد بیمار پس از جراحی را، درست مثل یک مسکن‌ کاهش دهد.

علاوه بر تاثیر ضد درد، استنشاق این روغن میتواند کیفیت خواب بیمار بخصوص در شب‌های اول بعد از عمل را نیز بهبود ببخشد.

روغن نعناع

گفتنی است منتول موجود در روغن نعناع فلفلی به عنوان ماده ای برای پاکسازی دستگاه تنفسی عمل کرده و به همین دلیل از آن در تهیه برخی از داروهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می شود.

در میان خواص نعناع فلفلی در طب سنتی، مورد جالب به چشم میخورد که به تاثیر استنشاق این روغن در تقویت حافظه و افزایش هوشیاری اشاره دارد.

استفاده موضعی روغن نعناع فلفلی

استفاده موضعی از روغن نعناع فلفلی به درمان سردرد و دردهای عضلانی کمک میکند.

همچنین خنکی ایجاد شده بعد از استفاده موضعی این روغن، گاهی برای درد سوختگی‌های جزئی مفید واقع می شود.

مصرف روغن نعناع فلفلی بصورت خوراکی

خوردن این روغن رایج نیست ولی برخی با تصور اشتباه، اینگونه آن را مصرف می کنند و با عوارضی همچون سوزش سر دل مواجه می شوند. گفته شده است روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و با کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر، میتواند راهی برای درمان نفخ و دردهای معده باشد ولی روش مصرف این روغن تنها با تشخیص متخصص انجام می شود.

روغن نعناع فلفلی

هشدار

روغن نعناع فلفلی علاوه بر خواص، عوارض جانبی هم دارد که میتواند بصورت واکنش های آلرژیک ظاهر شود. از آنجاییکه این روغن یک روغن قوی است، در برخی افراد با استفاده مستقیم روی پوست، میتواند منجربه واکنش‌ها و تحریکات پوستی شود برای همین بهتر است قبل از استفاده از آن، مقداری از آن را روی پوست امتحان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان