//
کدخبر: ۴۵۴۳ //

غذاهای کم کالری کدامند؟

رژیم گرفتن و لاغر شدن از دغدغه‌های مهم این روزهای هر فرد چاق و یا دارای اضافه وزن به حساب می‌آید، خوب است بدانید، شناخت و استفاده از خوراکی‌هایی که به طور طبیعی دارای کالری کمی هستند و باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شوند برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم ضروری می‌باشد.

غذاهای کم کالری کدامند؟

به گزارش فرتاک نیوز:

غذاهای کم کالری

 

1. قارچ :

قارچ نه تنها دارای کالری پایینی می‌باشد، بلکه به دلیل داشتن عطر و طعم قوی باعث می‌شود خیلی زود اشتهای شما کاهش یابد و دیگر به غذا خوردن تمایل نداشته باشید.

 

(رژیم قارچ سلبریتی‌ها)

 

2. سفیده‌ی تخم مرغ :

یک عدد سفیده‌ی تخم مرغ فقط دارای 20 کالری انرژی می‌باشد و همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین سبب کاهش وزن و چربی‌سوزی می‌گردد. یک وعده صبحانه که در آن تخم مرغ وجود دارد مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد.

ممکن است در طول رژیم خود، دچار کمبود بعضی ویتامین‌ها و پروتئین شوید که این مسئله روی زیبایی شما تاثیر می‌گذارد، اما استفاده از تخم‌مرغ و روغن آن برای کاهش ریزش مو و پرپشت شدن آن عالی است.

 

3. ژلاتین بدون شکر :

اگر طرف‌دار دسر و تنقلاتی از قبیل شیرینی و بستنی هستید، باید بدانید یک پیاله ژلاتین بدون شکر جایگزین بسیار مناسبی برای آن‌ها می‌تواند باشد. در حالی که کالری کمی دارد.

 

4. گوشت مرغ :

گوشت مرغ با داشتن میزان بالایی از پروتئین و حداقل چربی دارای کالری کمی است و برای کاهش اشتها مناسب می‌باشد.

 

غذاهای کم کالری

 

5. ماهی :

اواع ماهی به دلیل داشتن چربی کم می‌تواند برای رژیم غذایی شما مناسب باشند. ماهی دارای امگا3 می‌باشد که در چربی سوزی موثر است. پس مصرف ماهی را در رژیم غذاییتان از یاد نبرید. البته باید متذکر شد که نباید آن را به صورت سرخ کرده مصرف کرد. نوع آبپز و یا کبابی بسیار مناسب‌تر است.

سالمون از ماهی‌های مناسب برای استفاده وعده صبحانه و رژِیم غذایی کم‌کالری است.

fe08ecc7-d3b2-4f17-a7ab-11c0f5529431fish_steak_meat_vegetables_board_89741_3840x2400

6. سرکه و روغن زیتون :

میدانید که از غذاهای مهم برای چربی سوزی و کاهش اشتها انواع سالادهای بدون سس هستند. اگر به این سالادها روغن زیتون و سرکه سیب اضافه کنید عالی می‌شود. سرکه و زیتون هم به سالاد شما طعم می‌دهد و هم بدون کالری و چربی‌سوز می‌باشند.

(معجزه روغن زیتون برای موها)

 

غذاهای کم کالری

 

سوپ :

سوپ‌ها به این دلیل که در طبخ آن‌ها نیازی به استفاده از روغن نیست بسیار کم کالری هستند. سوپ‌هایی که با سبزیجاتی مانند کرفس، گوجه فرنگی، هویج، نخودفرنگی، پیازچه، شلغم، چغندر و سبزی جعفری درست شده باشند، برای لاغری بسیار مفیدند، پس سوپ بخورید و لاغر شوید!

 

حبوبات:

حبوبات منبع غنی پروتئین و فیبر هستند و بهترین جایگزین گوشت قرمز محسوب می‌شوند. از آن‌ها برای تهیه‌ی غذا و سالادها استفاده کنید.

 

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان