//
کدخبر: ۴۵۳۷۰۴ //

رابطه جنسی باکیفیت در گرو ترک قلیان و سیگار است

پزشکان معتقدند مردانی که از قلیان، سیگار و دیگر دخانیات استفاده می‌کنند به مرور زمان به کوچک شدن آلت و عدم نعوظ دچار خواهند شد که کیفیت رابطه جنسی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

 رابطه جنسی باکیفیت در گرو ترک قلیان و سیگار است

پزشکان در مطالعه‌ای که نتایج آن در سایت پزشکی mirror منتشر شد عنوان کرده‌اند که مردان معتاد به سیگار، قلیان و دیگر دخانیات به مرور زمان دچار کوچکی آلت تناسلی و کاهش توانایی نعوظ خواهند شد که کیفیت رابطه جنسی آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

دکتر مارک لانیادو اورولوژیست در این خصوص عنوان کرد برای به دست آوردن یک نعوظ کامل شما به مقدار کافی خون در رگهای آلت تناسلی خود نیاز دارید، درحالی که مردان سیگاری به طور گسترده‌ای دچار عارضه تصلب شرایین (آترواسکلروز، بسته شدن شاهرگ‌ها) در تمامی رگهای خون بدنشان هستند و این شامل رگهای داخل آلت تناسلی نیز می‌شود که در نتیجه مقدار خونی که به این قسمت می‌رسد بسیار کم خواهد بود و آلت تناسلی مردان مانند گذشته قابلیت نعوظ را نخواهد داشت.نیکوتین باعث می‌شود رگ‌های خونی نازک و شکننده شوند صدمه واردشده به رگ‌ها در ابتدا موقتی است ولی رفته‌رفته به صورت دائمی در خواهد آمد.

دکتر لانیادو افزود: اغلب بیماران از این مسئله شکایت دارند که آلت آن‌ها علاوه بر کوچک‌تر شدن نسبت به گذشته، در زمان سکس یا هنگام بیدار شدن از خواب دیگر مانند سابق سخت و محکم نیست و نعوظ کامل خود را از دست داده است.

در این مطالعه پیرامون زنان نیز اشاره شده که سیگار و قلیان کشیدن می‌تواند روی کیفیت سکس آنان تاثیر منفی گذاشته و حساسیت کلیتوریس را کاهش دهد. چراکه تحریک جنسی بانوان نیز در گرو گردش خون در ناحیه واژن است.

متخصصان بهترین را برای خلاصی از این معضل که بسیاری از رابطه‌ها را به خطر می‌اندازد توصیه می‌کنند که مصرف قلیان و سیگار را کاهش داده و یا آن را ترک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان