//
کدخبر: ۴۵۳۵۰۹ //

نسخه‌های مفید برای درمان درد کمر بدون نیاز به جراحی

همه ما گاهی کمردرد را تجربه می‌کنیم. دلیل این کمردردها چه اسکولیوز (انحراف جانبی ستون مهره‌ها) یا تنگی کانال نخاعی باشد و چه بیرون‌زدگی دیسک یا خار استخوانی یا پیچ‌خوردگی عصب یا وضعیت بدنی نادرست، به‌هرحال کمردرد می‌تواند خیلی از فعالیت‌های روزمره را محدود کند.

نسخه‌های مفید برای درمان درد کمر بدون نیاز به جراحی
به گزارش فرتاک نیوز،

عمل جراحی کمر هم عمل ساده‌ای نیست؛ اما اگر درد و ناراحتی کمر به‌خوبی کنترل نشود، عمل جراحی می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای برخی از افراد شاید فقط عمل جراحی جوابگو باشد؛ اما واقعیت این است که بیشتر کمردردها بدون جراحی قابل مداوا هستند. انواع و اقسام روش‌های درمانی وجود دارند که ارزش امتحان‌کردن را دارند، از جمله روش‌هایی که شاید تاکنون در موردشان چیزی نشنیده باشید!

اگر کمردرد مزمن دارید، درمان‌های غیرجراحی مؤثری بسته به عارضهٔ خاصی که دارید وجود دارند که مؤثرند:

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی می‌تواند به ریکاوری از یک آسیب یا مدیریت یک عارضه مزمن کمک کند. یک فیزیوتراپیست یک روتین ورزشی بر اساس مشکل خاصی که دارید به شما ارائه داده و اجرای درست تمرینات را به شما آموزش می‌دهد. هدف از فیزیوتراپی این است که ورزش‌ها را یاد بگیرید و خودتان در خانه چندین بار در هفته آنها را انجام دهید. فیزیوتراپی نقش مهمی در حفظ قدرت، حرکت‌پذیری و عملکرد فیزیکی دارد.

ضدالتهاب‌ها و شل‌کننده عضلات

انواع و اقسام داروها وجود دارند که ثابت شده برای کمردرد مؤثرند. داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و آسپرین، گزینه‌های خوبی برای تسکین درد حاد ناشی از یک آسیب یا کمردردهای مزمن هستند. اما نکته‌ای که باید یادتان باشد این است که داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی فقط باید برای مدت کوتاهی مصرف شوند، نه همیشه و آن هم به مقدار کم. ضمناً افرادی که بیماری مزمن کلیوی یا زخم معده دارند باید در مصرف این داروها بیشتر احتیاط کنند.

درمان با بیوفیدبک مثل CBT نیاز به سنسورها، تجهیزات مانیتورینگ و ابزارهای پزشکی دارد. در واقع بیوفیدبک یک درمان مکمل است؛ یعنی شما از این شیوه به‌عنوان جایگزین روش‌ها یا ابزارهای دیگر استفاده نمی‌کنید

داروهای ضدالتهاب غیراستروئید هر چند در تسکین التهاب عالی عمل می‌کنند؛ اما برای تمام مشکلات کمر مؤثر نیستند. شل‌کننده‌های عضله بهتر می‌توانند اسپاسم‌ها و گرفتگی‌ها و دردهای عضلانی اسکلتی را تسکین دهند.

یک دسته دیگر از داروها که خیلی از افراد برای تسکین کمردرد سراغشان می‌روند، اوپیودها هستند. اوپیودها نیز برای درمان کمردرد مزمن منطقی به نظر نمی‌رسند؛ زیرا به‌مرور در بدن نسبت به این داروها مقاومت ایجاد می‌شود که به معنی نیاز به افزایش دوز مصرفی به‌مرورزمان خواهد بود تا بتوانید همان اندازه درد را تسکین دهید. دوزی که برای مصرف اوپیودها توصیه می‌شود بی‌دلیل نیست؛ دوزهای بالای اوپیودها می‌تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد که بر اعضای مختلف بدن اثر می‌گذارند. اوپیودها به‌شدت اعتیادآورند.

تغییرات غذایی

حساسیت‌های غذایی، عدم تحمل یک سری از مواد غذایی، محدودیت‌های غذایی و اولویت‌های غذایی: شاید تعجب کنید بدانید چیزهایی که می‌خورید یا نمی‌خورید تا چه اندازه بر میزان درد شما اثر می‌گذارند! با یک متخصص تغذیه مشورت کنید یا یک رژیم غذایی حذفی را در پیش بگیرید تا متوجه شوید چه غذاهایی در بدن شما موجب التهاب و درد می‌شوند.
عادت‌های سالم غذایی خصوصاً برای افرادی که دیابت دارند و دردهای مزمن را تجربه می‌کنند بسیار مهم‌اند. این افراد اغلب متوجه می‌شوند زمانی که قند خونشان به‌خوبی مدیریت نمی‌شود، دردشان بدتر می‌شود!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان