//
کدخبر: ۴۵۳۴۷۱ //

متخصصان از نقش پرده بکارت در زنان می‌گویند

پرده بکارت غشایی نازک در ابتدای مجرای تناسلی زن است که متخصصان تاکنون رابطه‌ای مسقیم بین وجود پرده بکارت و هدف تطبیقی آن در روند تکاملی انسان پیدا نکرده‌اند.

 متخصصان از نقش پرده بکارت در زنان می‌گویند

پزشکان معتقدند بسته به شرایط فیزیکی و چاقی زنان، امکان رویت پرده بکارت توسط خود شخص کم و بیش میسر است. برخی نظریه‌ها حاکی از آن است که وجود پرده بکارت در دوران کودکی و نوجوانی نقش محافظی در مقابل عفونت‌های دستگاه تناسلی زن دارد در حالیکه برخی دیگر وجود آن را مثل آپاندیس و یا انگشت کوچک پا در بدن بدون کاربرد دانسته‌اند.

براساس مقاله‌ای که سایت پزشکی سلامت منتشر کرده، پرده بکارت تنها مختص انسان‌ها نیست و سایر پستانداران چون اسب، کفتار، نهنگ، سگ و فیل نیز پرده بکارت دارند.

این غشای نازک در قسمت ورودی مهبل زنان دارای اشکال مختلفی نظیر حلقوی، هلالی، مشبک، دو تکه و یا مسدود است که در شکل حلقوی یا فلکسیبل هایمن برقراری رابطه جنسی مشخص نمی‌شود و پس از هر بار رابطه و باز شدن، پرده دوباره به شکل قبلی خود بازمی‌گردد.

میزان درد و خونریزی پس از پارگی پرده ناشی از برقراری رابطه جنسی در افراد مختلف متفاوت است که این مسئله به شرایط و راحتی عضلانی و روانی شخص بستگی دارد.

برخی معتقدند که وجود پرده بکارت از بارداری جلوگیری می‌کند، اما متخصصان عنوان کردند ارتباطی بین وجود پرده بکارت و بارداری وجود ندارد و اسپرم ممکن است در برخی شرایط خاص از پرده عبور کرده و در صورت ملاقات با تخمک زن، عمل لقاح صورت پذیرد که نتیجه آن بارداری فرد خواهد بود.

پارگی پرده بکارت تنها در صورت ورود جسم خارجی به مهبل زن صورت می‌گیرد و انجام حرکات بدنی شدید مانند پریدن، اسب سواری و از این دست فعالیت‌ها در پارگی آن بی‌تأثیر است. هرچند که ترمیم پرده بکارت توسط پزشکان با عمل جراحی نیز امکان‌پذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان