//
کدخبر: ۴۴۶۲۶۸ //

تاثیر مصرف سیگار بر روی عملکرد باروری زنان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصرف سیگار و مواد دخانی، میزان باروری زنان را کاهش می دهد و بر روی عملکرد تخمک ها تاثیرات منفی دارد ، علاوه براین مصرف دخانیات در طی بارداری می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سلامت جنین داشته باشد.

تاثیر مصرف سیگار بر روی عملکرد باروری زنان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سلمه دادگر با اشاره به اینکه زنان  مصرف کننده سیگار تقریبا دو سال زودتر از  سایر زنان یائسه می شوند، خاطر نشان کرد:همچنین زنانی که به شکلی در معرض تنفس دود سیگار قرارگرفته اند به طور متوسط ۱۳ ماه زودتر از سایر زنانی که دود سیگار را در محیط زندگیشان استنشاق نکرده اند،یائسه می شوند.

وی با بیان اینکه سموم موجود درتنباکو، در مسیر تولید هورمون های مرتبط با چرخه باروری مداخله کرده و می توانند منجر به اختلال در تخمک گذاری شوند، تصریح کرد:  این سموم همچنین می توانند پیش از لانه گزینی جنین در دیواره رحم ،آسیب زا باشند و بر روی فرآیندهای آماده سازی رحم برای بارداری اثر بگذارند.

دکتر دادگر با بیان اینکه  حتی بانوانی که نیاز به درمان های کمک باروری دارند در صورت مصرف سیگار بر این درمان ها کمتر پاسخ می دهند ، عنوان کرد: از طرفی مادرانی که سیگاری هستند و بارور می شوند، میزان سقط جنین، نواقص مادر زادی در جنین آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه شیوع ناهنجاریهای کروموزومی مانند سندرم داون در مادران سیگاری بیشتر از سایرین اتفاق می افتد،  ابراز  کرد: در مادران سیگاری احتمال بارداری خارج از رحم و زایمان زودرس بیشتر است و فرزندان مادران سیگاری نیز در دوران بارداری مبتلا به محدودیت رشد، می شوند و بعد از تولد هم احتمال ابتلا فرزندان آن ها به دیابت، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و حتی مرگ ناگهانی نوزاد و آسم افزایش می یابد.

دکتر دادگر گفت: ترک مصرف سیگار برای بانوان به خصوص در دوران بارداری موجب کاهش عوارض دوران بارداری و بعد از تولد نوزاد می شود.

وی بیان کرد: عوارض مصرف سیگار در مادران باردار، مرده زایی، جدا شدن زود هنگام جفت و جفت سر راهی است که می تواند برای مادران مصرف کننده دخانیات، مخاطراتی را ایجاد کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان